Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

Mimmi är förvildad

Av Alexandra Hofman - 24 maj 2012 17:27




Att leva ensam i skogen i två veckor har sina konsekvenser.

Iallafall om man är en liten chihuahua.

Mimmi är inte rumsren längre som hon var innan hon rymde.

Hon ser detta som sitt revir där det är säkert att kissa.

Utomhus är hon rädd och osäker.

När en människa kommer gående mot oss på gatan blir hon rädd.

Instinktivt försöker hon fly, men kopplet stoppar henne.

Men det är ju bara normalt, så gör VILDA djur i skogen.


Men Mimmi är inte vild längre, när ska hon förstå? 

Hon håller sig på sin vakt utomhus, lyssnar på alla ljud hon hör.

Då glömmer hon att kissa, det gör hon på mattan hemma istället. 


Hur Mimmi har klarat sig i skogen ensam är en gåta

Dock har jag fått se nu vad hon har ätit.

Ute på promenad nafsar hon åt sig torkade blad och löv när hon ser dem.

Även andra djurs avföring slinker ner ibland. 

Men somsagt, Mimmi är inte vild mera, så hon får snällt låta bli.

Istället får hon käka torrfoder som normala vovvar. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

..

Av Alexandra Hofman - 4 november 2013 15:41

Om någon fortfarande kikar in här så påminner jag er om min nya blogg, http://www.alexandrablondi.blogg.se :) :) :) ...

.

Av Alexandra Hofman - 11 februari 2013 13:25


Jag tror minsann att jag skaffat mig en ny blogg jag trivs med! :) Check it out!http://alexandrablondi.blogg.se/     ...

Av Alexandra Hofman - 9 februari 2013 18:42


Jag funderar på att byta till blogg.se. Dvs skapa en ny blogg där, och sluta blogga här. Jag gillar blogg.se     A picture that says it all. Leva eller dö, det är frågan, med andra ord, som det är nu eller perfekt? ...

Av Alexandra Hofman - 8 februari 2013 09:45


Igår var jag på möte i skolan, och kanske det finns en ljusglimt där långt fram i tunneln! :P   Jag har en hel del kul att se fram emot nu. Imitation White närmar sig med stormsteg. Det blir min första utgång på 1,5 månad, so let's make it count!...

Av Alexandra Hofman - 7 februari 2013 13:28

Här kommer en historia hämtad ur verkligheten. Texten är hämtad från: http://debatt.svt.se/2013/01/23/med-korkort-for-kottatare-far-vi-respekt-for-djuren-som-slaktas/         Jag gick sakta mot den lilla flocken på min och Toves gård, gård...

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards