Alla inlägg under december 2012

Av Alexandra Hofman - 31 december 2012 16:21

 


Allt fixat inför festen. Storstädat, utköpt massa dricka, raketer införskaffade och outfiten och sminket på plats.

Hundarna är hämtade av min mamma, där får de vara ikväll och vara rädd för fyrverkerierna, stackars vovvar! :/


Evenemang på facebook, så ikväll blir det livat lovar jag! Om 25 minuter är klockan 18.00 och då börjar folk anlända.

Enda som är kvar att göras är att tända marschallerna ute på gården, för det är klart att man till en nyårsfest ska väkomnas med brinnande ljus ute. 


Happy New Year 2013! :D

Av Alexandra Hofman - 30 december 2012 16:02

Nyårsstressen står mig upp över öronen, bloggen är inte direkt prioriterad. Nu ska jag jobba vidare på att ordna den perfekta festen!:)


 

Av Alexandra Hofman - 28 december 2012 16:10

Igår kväll när jag var ute på gården med hundarna kom det plötsligt fram en lösspringande hund! Den såg ut som en svart stövare, lite som hunden Ami jag hade ett tag förr. Hunden var en tjej och hade ett rosa halsband. Hon lekte med mina hundar lite men var rätt reserverad så jag fick inte fast henne. Sen stack hon. Vi bor mitt i centrum av vasa och det är nog inte särskilt smart för en mörk hund att springa runt i stan när det är halt på vägarna och mörkt ute.


Jag gick ett kvarter med Trolla men såg ingen skymt av hunden. Jag hoppas det går bra för den och att den hittade hem sen!



Av Alexandra Hofman - 27 december 2012 15:50

Igår förfestade vi lite här hemma, klockan 11 gick vi till krogen där vi träffade Gusse bl.a Väntade ca en timme och sen kom Fredrika och Kent dit. Då gick vi och dansade! Jag blev väldigt full igen, har verkligen börjat bli full snabbare nuförtiden! Vi dansade och drack typ. Kent bjöd på salmix shottar, gott! Salmix är jättegott, kanske borde dricka det på nyåret.


Tiden gick ovanligt fort och plötsligt var det valomerkki. Vi alla fyra gick hem till Daniel medan Fredrika och Kent väntade på en taxi där:)


 

Off

Av Alexandra Hofman - 26 december 2012 16:09

    


Nu har jag lämnat mina hundar hemma hos föräldrarna och begett mig till stan. Fredrika och Kent kommer med båten ikväll och behövde supar-sällskap. Så Daniel och jag ska börja dricka ikväll och sen gå till krogen och möta upp dem. Sen ska vi dansa hela natten och ha kul! :)

Av Alexandra Hofman - 25 december 2012 14:38

Ett urval av julklapparna kommer här:


     

Här är en mysig röd varm filt jag fick, här på bild med Mimmi :)


   

Trolla fick ett mycket varmt täcke som ännu är lite för stort, men hon ska ju växa ännu! :)

-

Av Alexandra Hofman - 25 december 2012 12:44

 


Julen kom och gick. Eller det är väl jul ännu med massa tv-program i rutan. Fick en hel del julklappar igår, fast jag inte önskade mig något. 400euro, massor med böcker, väskor, kläder, hundsaker, smycken och en fin flaska Strawberry Pople! <3 Borde väl ta bild och lägga upp kanske.

Av Alexandra Hofman - 24 december 2012 12:34

God jul allihop!

Själv har jag spenderat dagen åt förberedelser.

Lagat mat, fixat dukningen och vikt servetter.

Nu invänta gästerna och sen blir det väl julmiddag. :)


    

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards