Alla inlägg under juni 2012

Av Alexandra Hofman - 30 juni 2012 20:38

Hej everybody!

Var lite fb drama again. Men nu är det över. 

Var ute och joggade, man får fan håll i sidan när man springer med mat i magen. Haha minns från förr när jag åt mer än vad jag gör om dagarna nu, då hade jag håll nästan varje träningspass. Usch så jobbigt, tur att man inte gör så längre.

*RADERAT*


 

Min bebis som ännu mindre valp!

Av Alexandra Hofman - 30 juni 2012 16:47

Haha ajdå, matkoma eller vad ska man säga... :P 


If I eat something, I eat everything, therefor I eat nothing.

 

Ganska välkänt citat numera, stämmer bra in på idag. När jag håller mig till nyttigheter så går allt bra, men så fort jag äter lite onyttigt, förlorar jag kontrollen. Men jag är en positiv människa och jag vet att det kommer gå bra, för jag har inte riktigt nått sug längre.  And also, idag på vågen efter gymmet såg jag min lowest weight på flera år, so proud! 

Juli är verkligen min månad.


 

Såhär ser det ut när jag partajar i finland ;)

Av Alexandra Hofman - 30 juni 2012 13:53

Nåja, nu har jag varit till Spårvagnshallarna och gått på HOT Mojo igen. Lite bättre med balansen idag faktist, men så åt jag fruktsallad med lite kvarq till frukost oxå, hela 200kcal! Så hade mycket att jobba på om man säger så.


Sen testade jag att väga mig både före och efter passet för att se hur mycket man svettas ut typ. Det var ett halvt kilos skillnad! Guud alltså, och då har jag ju oxå druckit massa vatten under passet. Nä men det är jättebra :D Tips till er andra som bantar ;)


Så nu ska jag ta och se en film som heter Wanderlust. Och bara chilla för att det är lördag. Har redan tränat i 90 min idag, men blir kanske nån kort joggingtur med hunden sen. Brukar tycka det är tråkigt att bara gå, så vi springer och går om vartannat istället, så går det snabbare ! :)


 

Av Alexandra Hofman - 30 juni 2012 09:30

Inte lika ovant med vatten igår, fick ner 2 liter utan att bli illamående, så antagligen vänjer man sig vid att dricka mer och mer vätska. Men så himla jobbigt. Fattar inte hur ni som dricker typ 3 liter VARJE dag klarar av det?! Man måste ju kissa hela tiden när man dricker så mycket dessutom.


Idag ska jag förutom att träna även äta. Äta mycket kalorier. För det är lördag. Och för att hamna på det antal kalorier jag gjort de senaste dagarna. Inte i längden. För då kan ämnesomsättningen stanna av! Ja, och så allt det andra då, man kan bli trött å sånt där. Men jag ska även äta för att jag helt enkelt är sugen. Om jag tillåter mej äta vad jag vill en dag i veckan så minskar risken för hets, och det ger mig även motivation de andra dagarna. Good for me!


Hörs sen!

Av Alexandra Hofman - 29 juni 2012 20:15

Gjorde fruktsallad! Åt halva nu som kvällsmat, andra halvan får bli min frukost. Dock var det ju en del kalorier i det, men man kan äta allt så länge man förbränner oxå :)


Är riktigt trött, fick bara ca 7 timmars sömn igår pga tidig väckning. Vill sova minst 8 timmar. Så ska försöka ta mig i säng så fort som möjligt ikväll. Imorgon är gymmet en timme senare än det var idag, så får sova en extra timme på morgonen, om inte hundarna väcker mig förståss :P


 

gammal bild

Av Alexandra Hofman - 29 juni 2012 19:27

     


En igelkotte var och hälsade på utanför gallret till hundgården ;) Intressant för hundarna som skällde på den. 

Har sett mycket mer vilda djur i stockholm än vad jag såg när jag bodde i finland. Fast jag bodde på landet där.

Av Alexandra Hofman - 29 juni 2012 16:26

Idag har jag ätit lite lax :) Bra med protein. Annars har det inte hänt så mycket, har förutom att fota egopics även tagit en kort joggingtur med Jack, kollat lite på tv och läst bloggar. Har verkligen fullt upp med bloggarna, tar flera timmar av min tid dagligen känns det som :P Men kan vara för att mitt internet skär ihop lite nu som då. 

Har precis laddat ner lite nya supersize vs superskinny som jag inte sett än, så ska väl se ett avsnitt strax. Tänkte tipsa er om att Charlie Sheens nya serie Anger Management kommit ut nu. Jag ska själv ladda ner den strax, Charlie är ju bra! :)


 

Av Alexandra Hofman - 29 juni 2012 14:14

Hallåå! Ursäkta sen blogguppdatering (igen). Har varit på gymmet imorse som sagt, blev bara Hot Mojo, orkade inte springa på löpbandet alls. Tungt pass ändå, hade svårt med balansen idag tyvärr, vilket jag ju har lite hela tiden ändå men det var värre idag.


Sen när jag kom hem har jag städat m.m Så tänkte jag att en bra blogg innehåller bilder på den som skriver. Har verkligen inte särskilt många bilder på mig. Orkar aldrig fota för det är ett himla jobb innan man får till nån bra bild. 


Så jag fixade mig lite och tog några bilder. Kanske borde boka in en fotografering istället, mina blir inga bra, suddiga osv.


       


Nu får ni iaf se my fat legs.

Juli ska bli min månad, smalhet, here I come.

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards