Alla inlägg under april 2012

Av Alexandra Hofman - 30 april 2012 16:51

Nu drar jag in till stan! Ingen aning om va som händer idag dock, det är ju lite tråkigt då man inte är inne i stan och bara kan gå ut och se vad som händer. Men vi får se. De har en brasa här vid Lidingö så kanske går dit ikväll. Ha det bra!

Av Alexandra Hofman - 30 april 2012 14:57

Hej!

Sitter här med bubbelvatten och is. Det är verkligen varmt här, undrar hur man ska stå ut under sommarmånaderna, kan man ens vara i sthlm då elr blir hettan för mycket?? ;P


Som ni ser på bilderna nedan har vi varit ute på promenad, samt solat ute i solstolen. Vi är för det mesta ensamma här i lägenheten. Riktigt sommarparadis är det, även fast det är avlägset. Men det får det va på sommarn. Förra sommarn bodde jag ju i Brändö i vasa, det var oxå nära vattnet och lite utanför stan.

   


Vi har oxå träffat en Bergamasco Sheepdog, större än Jack var den, häftig hund!! :)

Av Alexandra Hofman - 30 april 2012 10:27

Hej! Idag steg vi upp lite före 8 för att gå ut på powerwalk. Han jag bor hos brukar göra det så jag och Jack följde med. Kan vara bra för att lära sig området.


Jack hade jag kopplad. Vi gick längs med skogsstigar där de brukar ha Lidingöloppet. Men vi gick inte hela, men ca 7 km blev det nog, vi gick lite mer än en timme så. Säkert en bra metod att gå ner i vikt, jag brukar ju inte ta så långa promenader även fast jag har hund, utan jag brukar få min motion på gymmet medan Jack får sin i hundparken. 


Jack blev väldigt trött av promenaden, somnade när vi kom hem. :) Så söt!


 

Av Alexandra Hofman - 29 april 2012 20:08

Det är otroligt vackert här! Jag var ute med hunden nu på kvällen, det började som en promenad men sen joggade vi istället. Här är massor med hus, ett stort bostadsområde alltså. Men ändå är det riktig skog bara runt hörnen. Det är väldigt grönt.


Någon sjö har jag inte hittat än, men har inte gått iväg så långt än. Lidingö är ju någonting helt nytt för mig, jag tror seriöst att jag aldrig varit här förut. Så jag har rätt svårt att hitta, skulle nog inte hitta till bron som tar mig till sthlm centrum om jag skulle vara tvungen nu. Men det lär man sig. Förhoppningsvis kan jag ta bussen in till stan imorgon. Under bussresor lär man sig vägarna mycket bättre än då man åker med tunnelbanan.


Men området vore perfekt att växa upp i, de som ska ha barn borde köpa hus i Lidingö! Lugnt område, många barnfamiljer, skog och inte särskilt mycket trafik. Visst, det är inte idealiskt för mig, men för JACK är det ganska perfekt! :D

Av Alexandra Hofman - 29 april 2012 15:46

Jack har träffat sina grannar! En stor pälsig grå katt satt inne i en buske på gården. Jack är ju van med katter och ville hälsa men katten var rädd. Vi träffade kattens ägare också, hon har två katter som hon håller på att träna att stanna på gården. :)


 

Jack med katten Ronja i finland. 

Av Alexandra Hofman - 29 april 2012 14:45

Jag är framme i stockholm! Igår startade vi rätt tidigt så vi hann med ett besök i en hundpark i nådendahl innan vi körde på båten. Båtresan gick bra, träffade några andra hundar också. Jack sov lugnt och var snäll i hytten.


Morgonen i stockholm började vi med att köra till södermalm till vitabergsparken och hundparken vi brukade vara i förr. Träffade två andra hundar där som Jack lekte med. Sen körde vi runt lite, bl.a till Stinsens köpcentrum någonstans i Sollentuna, samt McDonalds för en frukost-macka. Nu är jag i Lidingö, har packat upp och gjort mig hemmastadd. Det är jättevackert här! Dock har jag lite problem med mitt mobila bredband så har lånat en dator å nätsticka tills jag får min egen påfylld. Jag kommer ladda upp lite bilder härifrån sen när jag får igång mitt internet, tills dess får ni se bilder av Jack i hytten på resan hit.


     


Måste iväg och köpa hundmat lite senare idag också. Men somsagt, bloggar mer sen, nu ska jag gå ut på min vackra altan och sola ;)

Av Alexandra Hofman - 28 april 2012 20:15

Ikväll stiger vi på båten, åker med Vikingline.

De har så tidig väckning så blir att lägga sig tidigt ikv.

Men en tripp till taxfreen ska väl hinnas med, billig cigg to my partyfriends in vasa! :D

Ni får alla ha det så kul i vasa på vappen!

Jag kommer tillbaka lagom till skolavslutningen och då ska jag och Maija till fagerö!


 

Av Alexandra Hofman - 28 april 2012 15:00



Trött hund! Jack har dock inte varit trött idag, han har gnällt och skällt och rymt och bråkat.

Han vet att nånting är på gång, men han vet inte vad.

Han är nog mest rädd för att bli lämnad ensam hemma då alla andra åker iväg på en resa. 

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards