Alla inlägg under juli 2012

Av Alexandra Hofman - 31 juli 2012 17:17

   


Sitter här med Veera och Daniel. De är på sin första öl, själv har jag inte börjat än.
Vi väntar på att fler folk ska komma! :D

Av Alexandra Hofman - 31 juli 2012 14:50

Idag började jag dagen vid gymmet. Visst känns det härligt när man tränat på morgonen!? :)

Har ätit lite fruktsallad idag, och sen varit och köpt ut lite kul grejer ;)

Blir fest idag!

Hundarna är inte här än, de kommer imorgon tror jag.




 

Av Alexandra Hofman - 30 juli 2012 17:29

Har varit i Tammerfors idag, eller sitter i bilen påväg hem. Mycket roliga minnen, körde på ställen man minns väl hehhe. Som tex en backe där Natu körde in i bilen framför å föraren kom ut å skrek :D Som tur var hände inget då för Natu hade inget körkort då än ;) Men det var kul tider! Nu när man väl har körkort är det inte kul att köra längre, jag kör i princip ALDRIG själv, vill alltid ha nån som kör mig dit jag ska hehe (;


   Natu som rolig blondin i Tampere

Av Alexandra Hofman - 30 juli 2012 14:45

Egentligen är jag emot att ha med hunden på fest. Ändå har jag en gång faktist tagit med min chihuahua Trophy på krog haha ;D Sen har ju vovvarna ofta hängt med när vi haft fester hemma.


Jack är väldigt social och sitter gärna med i gänget när vi sitter på golvet och spelar kort.

Sen har han en egen garderob med mjuk matta samt ett svart draperi, där kan han krypa in och sova när han blir trött eller det blir för mycket ljud. Det är viktigt att hundar har ett eget privat space där de får vara ifred.


Valpen är så glad i människor att hon kan somna i famnen på vem som helst, men mest vill hon pussas hehe :)

Så jag tar gärna med mina hundar när vi har fest hemma, för det är bra socialträning.

Men ofta lämnar jag över hundarna till mina föräldrar om vi ska ha en stor fest, för knappast är det bra att ha dem med om man själv blir för full och det är för mycket folk :))


   

Av Alexandra Hofman - 30 juli 2012 09:45

Det är lätt att vara efterklok! Du skulle ha bytt ut sista drinken/ölen mot vatten! Vanligaste symptomen på baksmälla är huvudvärk, illamående, svettningar, oro och Nedstämdhet. Alkohol är ett lösningsmedel och påverkar därför de flesta delar av hjärnan. Få andra droger har en sådan bredd. Det når även kroppens alla andra organ och mer eller mindre alla celler.


Här följer 10 handfasta tips som hjälper dig att bota baksmällan .

1. Drick vatten! Alkoholen har påverkat dig så att du lider av vätskebrist.
2. Drick Resorb! Bäst att ta innan man går och lägger sig men fungerar även dagen efter.
3. Sov bort baksmällan! Sömn hjälper nästan jämt.
4. Receptfria värktabletter kan lindra huvudvärk. Undvik paracetamol som tex Alvedon som anstränger levern.
5. Fruktjuice är ett utmärkt alternativ som motverkar lågt blodsocker och tillför skyddande näringsämnen.
6. Ät kolhydrater då du antagligen har låg blodsockernivå.
7. Kaffe och te är också uttorkande och drick därför kaffe med måtta.
8. Känner du dig nedstämd kan det kanske mildras genom att äta något proteinrikt och en banan.
9. Alkohol sänker blodsockernivån. Effekten sitter i under bakfyllan. Detta kan motverkas enkelt med ett par frukter.
10. Frukt, grönsaker, bär innehåller antioxidanter som kan skydda levern och resten av kroppen mot onödiga skador.


 

Av Alexandra Hofman - 29 juli 2012 21:52

Jag är lat, äter onyttigt och tränar inte som jag borde.

Jag sitter bara hemma och är bakfull varje dag, not good...

Nä men jag gör ingenting just nu, så finns inget att skriva om.

Sorry!

Av Alexandra Hofman - 29 juli 2012 17:29

Har varit hos föräldrarna nu och varit hundvakt till mina egna hundar haha ;D

Näe men kollade på film och var ute och motionerade dem och sånt.


Jack o de andra hundarna lämnade där för vi ska typ ut på roadtrip imorgon så :)

Och på tisdag är det feeeeest<3


  

Av Alexandra Hofman - 29 juli 2012 10:45

Jag behöver tips på nån ny internet-uppkoppling för min lägenhet i sverige. Jag har prepaid trådlöst modem. Kan inte ett skit om internet för jag HATAR det för det är så jobbigt haha :D Men iaf, jag har telenor och i början funkade det perfekt.


Men de senaste två månaderna har det krånglat så himla mycket. Ibland kan jag vara uppkopplad 5 min typ, sen blir jag nedkopplad och jag måste dra ut modemet och koppla in igen, bara för att det ska funka i 5 min till och sen kopplas ut.


Så är det VARJE DAG!


Orkar inte med sånt, borde kanske ringa till kundtjänsten? Men jag vet inte hur jag ska förklara mitt problem, så ja ORKAR INTE! Jag byter istället, vad ska jag köpa för internet? Det jag har nu som krånglar är typ 300kronor i månaden.

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards