Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Hundutställning

Av Alexandra Hofman - 25 november 2012 17:49

 


Imorse tog jag bilen in till stan och mötte upp Daniel. Med mig hade jag Trolla. Vi skulle till Lapua på match show (inofficiell hundutställning). Till Lapua från Vasa är det ca 1h och 20 min.  Det var Trollas allra första utställning. Riktigt lydig var hon, behöver träna mer på hanteringen, hon blir så försiktig när domaren vill kolla tänderna osv. 


Det var ca 35 valpar med på utställningen, så lite konkurrens hade vi. Dessa delades in i två grupper. I vår grupp valdes vi ut som en av de 8 bästa, sen fick 4 stycken pris, men vi var inte en av dem tyvärr. Men är nöjd ändå, glad oxå att den som vann gruppen var en finsk stövare! Det var kul, för de är rätt ovanliga i dessa sammanhang. 


Vi träffade även 2 andra tollare, de som ses på bilden nedan, Trolla är närmast kameran. De lekte och hade kul i väntan på att gå in i ringen. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

..

Av Alexandra Hofman - 4 november 2013 15:41

Om någon fortfarande kikar in här så påminner jag er om min nya blogg, http://www.alexandrablondi.blogg.se :) :) :) ...

.

Av Alexandra Hofman - 11 februari 2013 13:25


Jag tror minsann att jag skaffat mig en ny blogg jag trivs med! :) Check it out!http://alexandrablondi.blogg.se/     ...

Av Alexandra Hofman - 9 februari 2013 18:42


Jag funderar på att byta till blogg.se. Dvs skapa en ny blogg där, och sluta blogga här. Jag gillar blogg.se     A picture that says it all. Leva eller dö, det är frågan, med andra ord, som det är nu eller perfekt? ...

Av Alexandra Hofman - 8 februari 2013 09:45


Igår var jag på möte i skolan, och kanske det finns en ljusglimt där långt fram i tunneln! :P   Jag har en hel del kul att se fram emot nu. Imitation White närmar sig med stormsteg. Det blir min första utgång på 1,5 månad, so let's make it count!...

Av Alexandra Hofman - 7 februari 2013 13:28

Här kommer en historia hämtad ur verkligheten. Texten är hämtad från: http://debatt.svt.se/2013/01/23/med-korkort-for-kottatare-far-vi-respekt-for-djuren-som-slaktas/         Jag gick sakta mot den lilla flocken på min och Toves gård, gård...

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards