Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Alexandra Hofman - 11 januari 2013 10:55

Unga vuxna som inte dricker alkohol ökar risken att drabbas av depression. Det visar en ny norsk undersökning. De har även högre dödlighet, till följd av ensamhet.

 
Rapporten visar att de flesta som helt avstår från alkohol hade mer besvär med ångest, depression och trötthet än de som konsumerar alkohol i måttliga mängder.

Unga nyktra har även ett mindre utvecklat sexliv än andra unga vuxna och är i större behov av sociala insatser, konstaterar läkarstudien, som är publicerad i den norska läkarföreningens egen tidning.

                                                  
                                                  
                              
 
Är det inte det jag alltid sagt, alkohol gör en glad och social. Alkohol fungerar som antidepp! När jag inte dricker på en längre tid blir jag deppad. Får hoppas det inte gäller nu, eftersom jag under januari månad inte har planerat att dricka särskilt mycket, om ens nånsin. Dessutom dricker jag ALDRIG om jag inte planerar att bli full. Så himla onödigt att ta en drink/cider en kväll och sen tvingas ha huvudvärk hela kvällen. Nej, ska man dricka ska man göra det ordentligt, annars är det inte värt det.
 
 

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards