Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Alexandra Hofman - 16 januari 2013 11:24

Jag är helt lyrisk över denna metod; FASTETERAPIN! Jag har en gammal, gammal bok som enbart behandlar ämnet. Jag slukar texterna om människor som blivit fria från alla möjliga sjukdomar, reumatiker som sluppit sina smärtor tack vare råkost och fastor. Det fanns även en kvinna som var dödsdömd i leukemi enligt läkarna, men hon åkte till ett hälsohem för att få en alternativ behandlingsmetod. Hon började dricka morotssaft, alltså saft pressad ur ekologiska morötter. Hon drack endast detta i 18 hela månader!! Hon blev fri från sin cancer, ett mirakulöst fall. Dock rekommenderar de inte fasta mot cancer, just för att det inte alltid funkar. Men man kan väl testa det som sista utväg om de traditionella behandlingarna inte fungerar.


Jag har ju själv en del problem jag skulle vilja få bukt med. Jag har väldigt dålig hy som inte blir bättre fastän jag testat massor av produkter och behandlingar. Enligt naturterapin kan det bero på alla slaggämnen och gifter man har i kroppen, som man samlat på sig under många år. De finns i det mesta, färdigrätter, pizza, färdiga köttbullar och korv, sånt man inte ska äta egentligen. För att inte tala om hårfärg och smink! En fasta rensar ut de ämnena ur kroppen och ger kroppen en chans att hela sig själv. Kanske kunde fastan hjälpa mig, det återstår att se.


Jag har ju även en del problem med knäna. Dock vet jag inte om fastan kan hjälpa mig med det, just för att problemen är självorsakade genom alltför hård motion. Men hoppas kan man ju :)


Fasta hjälper även till att stabilisera blodvärdena och normalisera blodsockernivåerna. Ett hett tips för de i riskzonen för diabetes alltså;)


 

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards