Alla inlägg den 26 januari 2012

Iuh

Av Alexandra Hofman - 26 januari 2012 15:22

Just nu bedjar jag till min självdisciplin om att få slippa gymmet idag. Har tränat varje dag i en lång tid och kaloriintaget ligger alltid på under 1000 per dag. De senaste dagarna har jag mått illa varje dag efter gymmet och när jag gått och lagt mej.


Önskar jag kunde ta helg nu, käka lite glass och se på tv. Vet fan inte vad jag ska göra. Vill inte att alla kilon kommer tillbaka, jag vill ju bli smal...

Av Alexandra Hofman - 26 januari 2012 15:03

Har ingen aning vad jag ville bli som riktigt liten, men i lågstadiet var drömmen att bli kändis, typ skådespelerska och modell. My mind was set on Hollywood haha.


I åttan/nian och året efter det hade jag stora problem med att bestämma mig för vad jag ville gå i för skola efter högstadiet. Jag tyckte alla skolor i vasa var så himla tråkiga, ville flytta till sverige.  Gick på möten med studiehandledare med det blev inte riktigt till något.


Jag visste iaf att jag aldrig i mitt liv ville jobba 9-5 jobb. Jag ville kunna bestämma över mina egna arbetstider. Att starta eget var en dröm. Det är det iofs ännu men nu skulle jag inte ha något emot att jobba på ett stort djursjukhus nån tid bara för erfarenheten först.


Ja, vi får se vad framtiden ger. Just nu vill jag bara plugga i några år, och som det ser ut så kommer det bli mååånga år framöver! Studietiden är den roligaste i ens liv! Jobbigt sen när alla börjar skaffa kille och barn och inte vill leva livet längre.

Av Alexandra Hofman - 26 januari 2012 15:00

Jag är en ganska impulsiv person åtminstone i tankarna. Varje dag kommer jag på något jag gärna skulle vilja göra i livet.


De flesta vet väl att min huvudsakliga plan är att plugga till veterinär i uppsala. Men här är lite andra drömmar jag gärna skulle prova på!


- Jobba som veterinär ett halvår eller så i Australien

- Lära mig spanska och jobba någonstans i Sydamerika

- Besöka en regnskog, kanske något rescue center för Orangutanger i Borneo?? (fick iden från engelska läsförståelsen, yep)

- Jobba på hundstallet i sthlm och köpa någon stackars vuxen blandras därifrån

- Besöka New York och jogga i Central Park

- Kunna tjäna pengar på dans och att stå på scen


Tyvärr har många av dessa drömmar gått i kras sedan jag skaffat hund. (om jag nu inte alltid haft hund?) Jag menar, vem lämnar sin hund ensam i ett halvår för Australien eller Sydamerika?

Av Alexandra Hofman - 26 januari 2012 14:40

Hade seriösa internetproblem igår. Helt sjukt!


Var på wsc på Sh'BAM igår. Helt okej var det. Today var jag i skolan, men Natu var sjuk. Nu ska jag fortsätta att catch up on my blog reading. Seriöst jobbigt att följa många bloggar, tar ju flera timmar om dagen om man ska hinna läsa alla??? :O Näe men kanske 2 timmar. Så känns det som en plikt oxå, för att hänga med i 'livet' eller vad tycker ni?


 

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards