Alla inlägg den 13 april 2012

Av Alexandra Hofman - 13 april 2012 15:23

Var ute med hunden här i Vasa. Vi gick ner till havet. Bakom Vasas fängelse finns en udde man kan gå ut på, gick ut där och släppte Jack lös. Gick bra i början, han sprang bara på udden och lät bli att hoppa ner på isen. Men när vi kom längst ut och skulle vända så gick Jack istället ut på isen. Jag insåg faran och ropade på honom men det var försent.


Stackarn föll ner i isvaken, ca 3 meter från udden som jag stod på. Jag vågade inte gå ut själv av rädsla för att falla genom så fick bara stå där och locka på honom. Han gnällde så som han brukar göra när vi tidigare varit på simträning med honom. Adrenalinet flödade och som tur var hade jag med min telefon så jag slet genast fram den och ringde efter skjuts.


Som tur va lyckades Jack kravla sig upp själv så han var inte ens en minut i det iskalla vattnet. Väl uppe lät jag honom springa lös för att hålla värmen, sen gick vi mot land och tog oss hem.


Nu sitter Jack i soffan bredvid mig, inlindad i en handduk. Han fryser efter årets första dopp.


 

Av Alexandra Hofman - 13 april 2012 12:24

Ingen baksmälla här inte :D Har städat och varit ute med hunden. Internet har dock fungerat dåligt så har tagit tid att få till en uppdatering. Festens tema igår var fjortisfylla och SPY! Ajdå, så det kan gå för de orutinerade :)


Väldigt kul var det iaf, mycket folk i början! Men mot slutet började det tunnas ut och det var bara standardtyperna här, dvs Maja, Reitta, Anna och Linn tror jag :) Den som stannade längst var Maja. Följde henne en bit hem sen och gick samtidigt ut med hunden.


En bild säger mer än tusen ord, och istället för en lång utläggning om vad som hände och vem som var på festen så får ni lite bilder!


             

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards