Alla inlägg den 12 augusti 2012

Gym

Av Alexandra Hofman - 12 augusti 2012 19:09

Nu har jag precis varit på BodyBalance på LadyLine. Idag är sista dagen jag har mitt gymkort. Var ju planerat att jag skulle åka hem tidigare, men vistelsen i finland blev förlängd pga läkartider, veterinärtider och en optikertid. Men åker troligtvis på onsdag :)


Har börjat boka in lite gymtider i sverige oxå, man måste ju boka på förhand för att få plats. Men shit så köerna blivit långa, är nog mer folk som vill gymma nu på hösten än vad det var i somras. 


 

Är i stan nu med alla hundarna

Nej

Av Alexandra Hofman - 12 augusti 2012 15:14

Stress stress stress. Jag måste åka ensam till sthlm, måste få resan bokad nu! Vet inte hur man gööör. Så måste jag packa med mej så mycket som möjligt. Jobbigt att leva som på resande fot, med alla sina grejer och familj och vänner i finland, men själv e man fast i sthlm. Nåja det blir väl bättre. Måste stressa vidare, bye!

Av Alexandra Hofman - 12 augusti 2012 11:13

Det är väldigt många som börjat äta vegan-kost nu, iallafall i min bloggkrets. 

Efter att ha kommit över lite material från djurens rätt har även mitt intresse ökat. 

Jag kollade in hemsidan, och om ni vill beställa hem material, tex vego-recept och liknande, kolla in denna sida:

http://www.djurensratt.se/djurens-ratts-material/bestall-material



Vegansk mat är nyttigare, man lever renare och är inte en lika stor påfrestning på miljön. Det är även ett bra bantningssätt.

För att inte tala om alla djur!  Det vet vi ju sedan länge att djuren som föds upp för att bli mat inte lever ett särskilt bra liv. Aveln på kycklingar tex, helt absurd! Aveln är inriktad på tillväxt och hönsen har ont i benen för att de växer alldeles för snabbt och blivit avlade för att ha en onaturligt stor kropp. 



Men knappast gör det skillnad om en enda person blir vegetarian?? Joo faktist! En person som äter allt, bidrar till att 14 fåglar och djur mister livet varje år. Även massor av fiskar. Tänk vad många det blir under hela din livstid! Det gör skillnad.


Jag har inget emot att äta kött. Men sättet som djuren behandlas på är inte acceptabelt. Vilt är en annan sak, då har djuren iaf haft ett normalt liv, så det är helt naturligt. Men inte att grisar transporteras tusentals mil i en trång, varm lastbil, bara för att slaktas, thats onaturligt. Lär er skillnaden och försök lev efter det. 


         

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards