Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av Alexandra Hofman - 31 augusti 2012 19:04

Idag har det regnat oavbrutet hela dagen. Har tagit promenader med alla hundarna. 

Gick i skogen med Jack och fick en försmak av hur det kommer bli i vinter, riktigt halt och blött överallt,

farligt när Jack drar så himla mycket :/


Sen gnäller Trolla ett par gånger i timmen. Orkar inte gå ut med henne då min jacka är genomblöt och jag ännu är lite sjuk.

Så brukar släppa ut henne på balkongen. Ibland kommer hon tillbaka så ibland har jag henne lös. Ibland brukar jag koppla henne oxå men är så kallt och så blir man blöt om fötterna. 


Men iaf, hon sprang ut till vägen idag, fram till en man med en liten hund. Knappast kul för folk när en skällande hund kommer springande rakt fram till dem... Sen är hon omöjlig att fånga in oxå, vägrar att låta sig kopplas när jag kommer och ska hämta henne. Å så kör det ju massa bilar på vägen i hög fart oxå.


Sen har de skällt väldigt mycket idag, inomhus. Trolla har blivit riktigt högljudd! Snart klagar väl grannarna på skallen oxå, kanske borde flytta till en lägenhet närmre stan så de inte har möjlighet att rymma. Som tur är så rymmer inte Jack mera, han har jag fått lite ordning på. Men Trolla, det lär bli en riktigt busig hund det!!


Det värsta var väl ändå att hundarna hoppade på mej så iphonen flög ur handen på mej! Den landade med skärmen i golvet och när jag tog upp den var glaset sönder. Åååh så arg jag blev på hundarna, fast egentligen kan jag ju inte beskylla dem för något.



   


Imorgon börjar streetdancen btw, ska bli skönt att få lämna hemmet för ett par timmar och tänka på annat, annars är jag ju fast här med odjuren :P

Av Alexandra Hofman - 31 augusti 2012 09:45

De få dagar vi har solsken nu i höstrusket så njuter vi för fullt!

Såhär har jag hundarna kopplade utomhus. 


   


Synd bara att Mimmi springer iväg och skäller när nån går förbi på vägen. Hon har blivit riktigt ilsken och far iväg med en sån fart! Var har hon lärt sig ett sånt beteende måntro? Kanske var det när hon och min andra chihuahua Trophy jagade iväg katter som kom in på vår gård i finland? Iaf, så ser Mimmi ut! Som att hon vill jaga iväg folket från "vår" gård.

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards