Alla inlägg den 20 augusti 2012

:)

Av Alexandra Hofman - 20 augusti 2012 22:55

Nu har vi sagt hejdå till daniel som åker hem imorgonbitti. Vi har spenderat kvällen med att köra runt i stan, lärt oss gatorna lite bättre. Börjar kunna den östra delen riktigt bra, allt mellan t-centralen och lidingö. Det går ju bra att köra i centrum oxå, vi hittar alltid parkeringsplatser på gator nära drottninggatan om vi ska dit.

Själv har jag ingen bil, så nu blir det till att åka kollektivtrafik. Sååå jobbigt. Bor 8km från södermalm, och dit tar det en halvtimme med kollektivtrafiken! Östermalm dit jag oftast åker tar 20 min men även det känns lite långt bort. Skulle vilja flytta närmre fast då skulle vi inte få lika stor lgh som nu, och så är det ju så bra för hundarna här oxå.

Såg föresten en uggla idag på lidingö, den satt på en stolpe på en busshållplats, men flög iväg innan jag fick en ordentlig bild.

Av Alexandra Hofman - 20 augusti 2012 18:10

Trafikstockning i klaratunneln:p har varit i stan hela dagen typ, köpt mitt internet iaf:) nu är hundarna med oxå, ska åka till en hundpark.

Gps:en är trög. Men man skulle nog inte klara sig utan gps här. Vilket förklarar en gång när jag skulle köra från city till södermalm utan gps och hamnade typ 17 km utanför stan;)

Av Alexandra Hofman - 20 augusti 2012 09:16

Fortfarande sjuk, så blir inget återgående till mina svenska rutiner än. Uppdaterar fortfarande från mobilen, för jag har inte skaffat nåt internet än.

Jag laddade ner rabble appen som kissie tipsade om. Där finns ett erbjudande från halebop. Man får nätsticka och 9 dagars surf för bara 39kronor! Då är det inget krav att fortsätta heller. Tänkte iaf testa det, för mitt telenor krånglar ju något otroligt. Var inne i telenorbutiken oxå, de sa bara att jag kunde skicka modemet till verkstan, vilket skulle ta 2-3 veckor. Så blir att testa ifall halebop är bättre:)

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards