Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Alexandra Hofman - 29 augusti 2012 20:22

Finns inte så mycket att skriva om, det är liksom vardag hela tiden och jag gör inte annat än rastar hundarna, tränar hundarna, matar hundarna, städar efter hundarna :D Och läser bloggar såklart, och sitter framför datorn. Är ju förkyld än så har blivit lite sisådär med gymmet. Imorgon tror jag att jag har ett pass inbokat, ska logga in på sats.se efter att jag bloggat :)


Har inte så mycket inplanerat denna vecka, men i nästa vecka är det både valpkurs och privatträning :)

Bantningen går oxå bra, en vecka till och så har jag gått ner alla kilon jag gick upp under min månad i finland! Borde inte stanna där så länge egentligen, det försenar verkligen min viktnedgång haha :P


  Självklart ska hundarna vara med i sängen! Kommer aldrig kunna ha annat än dubbelsäng längre. ;P Jack tar kudden bredvid mej, och så har vi Mimmi i mitten. Trolla sover under sängen än så länge, hon tycker väl det blir för trångt. Fast hon börjar ha svårigheter med att komma ut därifrån när hon vaknar, hon börjar bli så stor! ;P


Av Alexandra Hofman - 29 augusti 2012 16:18

Har ätit vegetariskt sen jag kom till stockholm! Rekommenderar verkligen alla att dra ner på sin köttkonsumption. Visst kan man äta kött ibland, jag gör det själv, men det är alltid bra att minska, för djurens och miljöns skull. 


Det finns allt för mycket djurfabriker som föder upp djur på sätt som inte är naturliga. De bidrar ju även till väldigt mycket miljöförstörelse, samt ekosystemen tar skada. Många fiskar håller tex på att bli utrotade pga det stora industrifiske som försigår i stora hav. 


Dock är det svårt att vara vegan har jag märkt. Blir mest massa kolhydrater och socker i maten då. Så jag äter rätt mycket mjölkprodukter, även fast det är minst lika illa. Men ibland måste man tänka på sig själv oxå.


  

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards