Alla inlägg under januari 2012

Av Alexandra Hofman - 26 januari 2012 15:00

Jag är en ganska impulsiv person åtminstone i tankarna. Varje dag kommer jag på något jag gärna skulle vilja göra i livet.


De flesta vet väl att min huvudsakliga plan är att plugga till veterinär i uppsala. Men här är lite andra drömmar jag gärna skulle prova på!


- Jobba som veterinär ett halvår eller så i Australien

- Lära mig spanska och jobba någonstans i Sydamerika

- Besöka en regnskog, kanske något rescue center för Orangutanger i Borneo?? (fick iden från engelska läsförståelsen, yep)

- Jobba på hundstallet i sthlm och köpa någon stackars vuxen blandras därifrån

- Besöka New York och jogga i Central Park

- Kunna tjäna pengar på dans och att stå på scen


Tyvärr har många av dessa drömmar gått i kras sedan jag skaffat hund. (om jag nu inte alltid haft hund?) Jag menar, vem lämnar sin hund ensam i ett halvår för Australien eller Sydamerika?

Av Alexandra Hofman - 26 januari 2012 14:40

Hade seriösa internetproblem igår. Helt sjukt!


Var på wsc på Sh'BAM igår. Helt okej var det. Today var jag i skolan, men Natu var sjuk. Nu ska jag fortsätta att catch up on my blog reading. Seriöst jobbigt att följa många bloggar, tar ju flera timmar om dagen om man ska hinna läsa alla??? :O Näe men kanske 2 timmar. Så känns det som en plikt oxå, för att hänga med i 'livet' eller vad tycker ni?


 

Av Alexandra Hofman - 25 januari 2012 10:15

♥Jag kommer alltid behöva mina hundar, oavsett i vilken ålder jag är.
Mina hundar får mig att skratta, gör mig stolt, fått mig att gråta, sett mig gråta, kramat mig hårt, sett mig misslyckas, piggat upp mig, hållt mig på fötterna och har drivit mig till vansinne ibland.....
Men mina hundar är ett löfte från högre makter att jag kommer att ha vänner för alltid!
Sätt detta som din status om du har vackra hundar som du älskar av hela ditt hjärta ♥♥♥


     

Av Alexandra Hofman - 24 januari 2012 20:30

Här är en härlig låt av Sak Noel! Någon som vet hur man gör för att orka festa varenda dag hela sommarn? När jag var ung, typ 16, drack jag varje dag i 30 dagar under en sommar. Men det känns inte som att man klarar av det nu, så ni som vet, HUR FAN GÖR MAN? :)


Av Alexandra Hofman - 24 januari 2012 18:31

Har varit med Natu till hundparken nyss. Det var skitkallt, och inga andra hundar där förutom våra tre, så vi var inte så länge. Var på gymmet idag med, i salen en timme och sedan spinning och bastun. Imorgon blir det skola! Jobbigt att stiga upp, men annars blir det kul att komma tillbaka.




 

Av Alexandra Hofman - 24 januari 2012 12:25

Ingen skola idag, imorgon börjar den. Egentligen lite jobbigt med sånhär långhelg, då dygnsrytmen blir i obalans. Idag väntar gymmet och hundparken. Som vanligt då. Jag antar att ni börjar bli lite uttråkade att läsa om min tråkiga vardag, men håll till godo, så småningom blir det väl lite mera fester och galna upptåg i mitt liv. Måste samla krafter inför det haha. Idag är det btw exakt en månad tills jag och Natasha åker till sthlm. Tiden går snabbt!

Av Alexandra Hofman - 23 januari 2012 16:26

I hundparken är det fart och fläkt! Idag träffade vi många olika hundar.


   

Av Alexandra Hofman - 23 januari 2012 11:24

Eller njaa, inte riktigt. Steg upp 10-tiden och så kom mamma hit med mina hundar, båda två denhär gången. Blir hundparken sen med Natu och hennes yorkie Romeo.


Gick upp 1 kilo under helgen, kankse var det för mkt mat eller så har jag fått muskler från gymmet, eller lite av båda. Hmm. Kanske vi borde köra ryska gymnastdieten Natu? Jag vill vara smal, jag vill vara vacker, jag vill dansa, jag vill vara balettdansös, jag vill väga 45, jag vill, jag vill, jag vill...


 

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards