Alla inlägg under januari 2012

Av Alexandra Hofman - 6 januari 2012 14:04

Äntligen hade de öppet hus på det andra gymmet jag brukar gå på. Förra året var jag medlem en månad där, det var så härligt att ha 3 olika gymscheman att välja mellan. Idag hade de då öppet hus och eftersom jag är överansträngd av träningen för tillfället tänkte jag att jag skulle gå på BodyHarmony som var i den varma salen. (infraröda lampor i taket)


Jättenajs träning/avslappning, verkligen nånting jag skulle vilja fortsätta på.


Eftersom det bara var 30min klasser hela dagen fick jag för mig att gå en till. Aerobox. Shit vilken energi! Man hoppade runt och boxades i luften och fick knappt någon chans att hämta andan eller dricka vatten, det var så intensivt. Men det var kul.


Kände mig verkligen som hemma där, har saknat det gymmet något otroligt!

Av Alexandra Hofman - 5 januari 2012 20:37

Provade på BodyStep idag för första gången. Har inte tyckt att det verkar särskilt kul alls, men tänkte att det är bra att pröva på nya saker. Så blev först 30 min spinning, sen fick jag vänta en halvtimme innan BodyStep började. Shit va mina muskler värker, fast inte i benen som det borde, utan axlarna och nacken. Det går väl över.


Imorgon tänker jag bara köra dans. Man måste ägna sig åt det roligaste emellanåt oxå   


 

Av Alexandra Hofman - 5 januari 2012 14:15

Nån som har några planer? Skulle gärna dra ut på fest nåndag, om inte annars så på ollistisdag, men det kan ju bli lite trubbel med tanke på att jag har skola kl 08.30 dagen efter.. Jaja, vi får se, kanske händer något i helgen.   

Av Alexandra Hofman - 5 januari 2012 12:31

Iisa

Grattis till din andra son! Men även till att du fått det liv du alltid drömde om. Jag minns när vi var typ 15-16 och gick omkring i H&M och kollade på bebiskläder. Tiden med dig var typ den mest händelsefulla och roligaste i mitt liv! Nu är vi båda äldre och har helt andra liv än vad vi hade då.

Jag minns våra sk "pyjamaspartyn" som vi sa till de vuxna, men istället var vi till brändö, spydde i roskisar och tog taxi hem haha     


Det var tider det! Det var bara vi två samt olika killar. Men efter några månader blev vi mer och mer intrasslade i olika kompisrelationer i stan, så vi gled ifrån varandra, eller kanske vi växte ifrån varandra också. Men that's life! Jag kommer iaf aldrig att glömma vår tid, alltid känna en gnutta nostalgi när jag hör någon av våra olika låtar vi brukade lyssna på och festa till.


Good luck with life, fast du verkar ju redan ha lyckats riktigt bra!     





Av Alexandra Hofman - 5 januari 2012 00:00

Blev inge mera gym för mig idag fast jag hade planerat det. Har vart helt svimfärdig hela dagen. Ville inte riskera att behöva springa på toa och spy på gymmet så jag stannade hemma och övade koreografi istället.

Och inte klarade jag av att hålla mig vaken heller, somnade kl 12 på dagen och sov två timmar  


Känns precis som det brukar kännas när jag övertränat mig. Fuck that, bättre lycka imorgon istället!    

Av Alexandra Hofman - 4 januari 2012 08:52

Nyss hemkommen från hundparken inser jag att jag har nog lite svårt att komma på vad jag ska skriva på bloggen. Men snart börjar det hända saker igen, hundtävlingarna kickar igång och skolan börjar!   


Idag var det tidig väckning, klockan 6. Jag steg upp och gick nästan genast till gymmet. Har ju svårt att äta på morgonen men vet att man bör äta före träning. Men jag drack ett glas mjölk iaf. På gymmet var jag på 45 min spinning. Visst var jag lite yr och svimfärdig, men det hör väl till när jag annars stiger upp klockan 10 om dagarna.  


Idag är min största utmaning att hålla mig vaken hela dagen. Vill försöka hålla en normal dygnsrytm nu så jag är van när skolan börjar. Tyvärr har vi bara 3 dagars skola i veckan, men det kommer ändå bli så kul att träffa klassen igen. Men samtidigt kommer man känna vemod, så jävla sorgligt att det förmodligen blir den sista gången jag träffar alla. Men that's life, sen är det nystart och att börja leta lägenhet som gäller. Jag vet att jag borde känna att jag har hela livet framför mig, men den känslan infinner väl sig snart nog.   


Idag blir det fler turer till gymmet, får se vad jag orkar med. Sen ska jag plugga matte oxå.


xoxo


 


Av Alexandra Hofman - 3 januari 2012 12:06

Vet inte vad som händer denna vecka, försöker satsa på träningen lite extra, är nu uppe i 3 träningspass denna vecka. Men hur det blir med utgång får vi se så småningom. Med tanke på mitt supa-för-att-kompensera-min-förlorade-ungdom-syndrom borde jag festa, men konstigt nog har jag inte så stor lust med det längre :) Fan vad jag börjar bli tråkig.   




 
Av Alexandra Hofman - 1 januari 2012 15:19

Vi började förfesta så smått hos Daniel, det var jag, Reitta, Maija och Mänty.


Senare under kvällen dök Erika upp och var fullast av alla heheh.


Runt 12-slaget var det som mest folk, förutom de redan nämna så var även följande där: Sofie, Foschin, Belle å hennes kille, Soffi å Nadja. Tror jag iaf. Samt Sofies oerhört söta hund!


 Vi fick även höra att Gustaf var på sjukhus för hjärtat igen, stackarn.


Drack bara halva spritflaskan så har inte riktigt någon krapula idag överhuvudtaget.


Maija och jag knäppte lite bilder igår.



 


 


   

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards