Alla inlägg den 11 juni 2012

Av Alexandra Hofman - 11 juni 2012 16:32

Eftersom Daniel hade bil så tog jag med mig mina tre hundar och så körde vi genom hela Lidingö till brukshundsklubben. Bredvid den finns en fårhage som numera används som hundpark. Den är jättestor jämfört med alla andra hundparker. Jag har aldrig varit i den förut dock, den är typ 8 km från mig. 


Men iaf när vi var där var klockan 11 på kvällen så vi var ensamma där. Jack sprang runt på det stora öppna fältet och tyckte det var så skoj! 


Vid ett tillfälle var Jack ganska långt ifrån mig, och höll på att springa på stigen mot mig. Rätt som det är springer två rådjur över stigen en bit framför honom! :O Han blir chockad, men förstår snart, och sen tar det fart i honom! Han springer efter, men rådjuren har redan hoppat över gallret och sprungit in i skogen. Jack står kvar och skäller. Inte är det lätt när man är jakthund!


På första bilden kan man urskilja det ena rådjuret lite smått. Var dock för långsam med kameran.

     


Står och spanar efter dem...



   

 

Sista bilden är när vi först kom dit, man kan se gallret där långt borta, så stort var det!  

Av Alexandra Hofman - 11 juni 2012 14:25



När JAG kört av båten tidigt på morgonen fanns det inte så mycket att göra, eftersom det var så tidigt. Så vi tog en runda till hundparken på Södermalm och lät hundarna springa av sig, det var uppskattat! Eliska visade hur snabb hon var, hehe ;P


           


Valpens första tur i hundparken gick med andra ord riktigt bra. Var ju inga andra hundar där samtidigt eftersom klockan var typ 7 på morgonen. 

Av Alexandra Hofman - 11 juni 2012 14:04

Att åka båt med alla fyra hundarna gick riktigt bra. Eller, det var en del kaos förståss :P Eliska var sur på Jack för han var så ivrig. Jack var exalterad över att vara på ett sånt litet utrymme med tre flickor. Valpen kissade på golvet. Mimmi ville mest sova ifred och morrade åt de stora nya skrämmande hundarna om de kom för nära. För övrigt var det inga problem :D


       


Lyckades till och med få med alla fyra på samma bild! Även om det var lite krångligt.


       



Vi hade ju två hytter oxå. Daniel och Robert var ute vid baren på kvällen så jag hade en egen för att ej störas när de kom hem. Men valpen höll mig vaken ändå, lekte med Jack och var busig. Men iaf, före killarna gick ut kom de till min hytt och tog några öl.


 

Av Alexandra Hofman - 11 juni 2012 13:09

Det har hänt mycket de senaste dagarna. Jag, Daniel, Robert, Jack och Mimmi åkte ner till Åbo först och främst. Stannade till i Masku och träffade tollare. Tog med oss Eliska och hennes valp Trolla. Sen åkte vi båt, fyra hundar och jag i ena hytten, Daniel och Robert i andra. 


Väl i stockholm var vi till hundparken på södermalm. Sen skjutsade vi hem Jack och Mimmi till Lidingö, tog med oss tollarna och körde in till stan. Satt vid Kungsträdgården med dem. Dit kom Marie och hämtade upp Eliska sen. Valpen var jättemodig, inte alls ledsen när hennes mamma åkte iväg. Vi lämnade även valpen i bilen när vi gick in på en affär, och hon bara sov! Duktig hund!


Sen har vi byggt en hundgård på gården hos mig. Först verkade det omöjligt, men vi fick upp den på bara ett par timmar. 


Sen har vi varit i en fårhage här på Lidingö som används som hundpark. Där sprang det förbi två rådjur, mitt framför Jack! Första gången han ser rådjur och han blev helt till sig.


Efter allt detta var jag och Daniel ute och körde bil en stund, så himla kul att lära sig sthlms vägar lite bättre, är ju inte alls svårt bara man lär sig. 


Allt detta kommer det upp bilder på under dagen.

Min dator har nått fel, internet slutar funka hela tiden och det står att det är en IP conflict, att en annan dator har samma IP som mej, vad nu det innebär??

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards