Alla inlägg den 22 juni 2012

Av Alexandra Hofman - 22 juni 2012 21:03

Hoppas alla har en bra midsommar! Själv har jag haft ganska fullt upp med Daniel. Försökt bygga om hundhagen, gjort om nästan hela och slagit ner stolparna ännu djupare i marken. Men ändå lyckades Jack ta sig ut. Så är bara att fortsätta jobba med det, fast det var jävligt tungt! :P 


Sen har vi kollat en film, American Pie Reunion. Var även några tjejer på FB som hade ett drama jag var delaktig i, så där var jag tvungen att infinna mig. 


I tidningarna här står det att det ska vara sån kaos, massor med fylla och flera dödsfall i trafiken och trafikstockningar. Det har jag inte märkt av. Var inte mer folk än vanligt på stan, och trafiken var värre igår än vad den varit idag. Tycker det är rätt lugnt här, men kanske alla lämnar storstan för att åka ut på landet.


Vi ska nog ut lite senare, förmodligen hundparken elr nått å så in till stan å se om man får en syn på den omtalade fyllan och kaoset kanske, haha :P Men allmänt är stockholm rätt lugnt och tråkigt tycker jag, händer inte så mycket här längre. Kanske borde byta upp mej, London nästa ? ;) hehe


 

Av Alexandra Hofman - 22 juni 2012 15:30

Har gått runt vid centralen idag, lite olika butiker och så. Prövat på McDonald's Marängswiss glass oxå, riktigt god!

Blir mycket kalorier nu när det är midsommar, men den extra vikten försvinner ju snabbt med vattenmelonsfastan, haha :P


Är jättetrött idag, det tar nog på krafterna att gå å sova senare än vanligt när man fortsätter stiga upp 7-8 tiden ändå. 

-

Av Alexandra Hofman - 22 juni 2012 14:15

Förlåt alla ni som kommenterar, har inte hunnit svara, men tack för alla kommentarer! :) 

Funderar ibland på att lämna denna blogg och starta en renodlad "äta, träna osv" blogg, ni vet vad jag talar om...

Hade en sån förr, anonym såklart, men känner att jag behöver denna för att släkt, vänner och bekanta från finland ska kunna följa mitt nya liv i stockholm. 

Eftersom jag knappt hinner med denna så skulle jag inte hinna med två olika heller. 

Menmen, längtar tills stockholmsträffen i augusti!


 

Av Alexandra Hofman - 22 juni 2012 10:45

Gymmen har stängt idag tror jag :P Iaf är det vad de flesta instruktörer säger på klasserna nuförtiden.

Men jag och Daniel ska åka in till stan och gå gå gå i butiker och se vad man hittar. 

För sen stänger ju de flesta ställen så då kanske det inte finns så mycket att göra resten av helgen. 

Blir inget festande för mig, har ju hundarna att ta hand om. 

Det är det negativa med att bo i annat land än familjen, ingen hundvakt när man vill ut och festa, hehehe :b


Som tur är så brukar min hyresvärd ställa upp som hundvakt när han är hemma och jag är ute. 

Men han är ju inte hemma så ofta, så jag får anpassa mig. :)

Men det brukar gå bra, lite värre nu då jag har tre hundar kanske. 


 

Sååå kul med systemkamera, det ska man verkligen ha då man har valp hemma, så man får många fina valpbilder.

Av Alexandra Hofman - 22 juni 2012 09:15

Zumban igår var energifylld as always. Fick veta nu att min zumba-instruktör ska börja ha streetdance oxå! 

Någon som testat på det här? Jag var på det en gång på stureplan i våras, dock var det inget jag fastnade för då.

Det är lite svårare än zumba. Men självklart ska jag börja på det när det drar igång i augusti. 

Den instruktören kan verkligen dansa, så det ska bli kul med två riktigt bra danspass i veckan istället för ett!


Det lär ska finnas en annan mycket bra danslärare på SATS oxå. Hans klasser är det alltid jättelång kö på, typ 60 pers på väntlistan ibland! Så har inte lyckats komma med på nån klass än. Ska bli spännande att se hur det är när jag väl kommer med!


Annars tänkte jag säga angående köerna på sats att det oftast är när någon klass är ny som det är lååånga köer. Tex på HOT Mojo, förr var det omöjligt att få plats på en sån klass men nu har jag lyckats flera gånger! Så det tunnar ut sig.


I LOVE SATS

 

Ovido - Quiz & Flashcards