Alla inlägg den 17 juni 2012

.

Av Alexandra Hofman - 17 juni 2012 20:28

Har inte varit någon särskilt händelserik dag idag. Har bara varit hemma och vilat efter en tung vecka treänings- och dietmässigt. Fast vilat har jag inte! Har stått i med städning, hundarna, och bloggläsning.


Nu återstår en sista rastning sen ska jag försöka gå och lägga mig tidigt. 

Har Step på Odenplan redan vid 10 tiden imorgon. Så får se hur det går med min sjuka höft.


Maten har gått perfekt idag, riktig avgiftning sen igår haha :D Nästan levt på vattenmelon och lime-vatten, passar bra efter gårdagens chokladhets haha ;)


Ha en fin kväll!

Av Alexandra Hofman - 17 juni 2012 17:26

Det blev plötsligt bättre väder!

Due to my hip så kan jag inte ta nån lång skogspromenad med Jack, så vi tog en liten runda, joggade lite smått, tränade lydnad, godissök, upptäcksfärd i skogen osv. Det uppskattades.


Jag gick även enskild tur med Mimmi, men hon var rädd och sprang hem när det gick högljudda människor här. Så vi lekte på gården en stund, men hon är fortfarande på sin vakt utomhus, vem vet vad som kan ha hänt då hon bodde i skogen i två veckor?


Valpen var jag oxå ute själv med på gården. Tränade lite smått, gav godis när hon kom med en pinne i munnen och gav mig. Blir nog bra dethär :D

 


Av Alexandra Hofman - 17 juni 2012 15:11

Somsagt är det ju ett riktigt regnväder här idag, men vi har ändå vågat oss ut på några korta promenader. 

Då blir man blöt i pälsen! :)


Här är chihuahuan Mimmi:

   


Här är min Finska Stövare Jack:


   


Och så lilla valpen Trolla, också hon blöt!

 



Även fast hundarna är blöta så hindrar det inte dem från att sitta i min säng ;P



   

Av Alexandra Hofman - 17 juni 2012 10:26

Regnar ute nu, så satte ut hundarna i hagen. Jack ville in efter en stund, så blir ingen morgonpromenad än. Men idag ska jag försöka gå ut med dem mycket. Tror jag ska ha fruktfasta idag. Blev alldeles för mycket kalorier igår!


Vet inte vad som hänt med mitt ben, gör fortfarande ont. Så kan inte gymma idag. :( typ i höften gör det ont och strålar neråt låret. Jaja, bara det går över fort så. :)


Blir att hitta på lite inne-aktiviteter för dogsen. Valpen gillar tuggben tex ;) Och igår tränade jag tävlingslydnad med Jack, alla momenten satt kvar! Kul, eftersom vi inte tränat det på länge!

 

Av Alexandra Hofman - 17 juni 2012 10:17

...att läsa min blogg även när jag inte delar inläggen på facebook? :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards