Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Alexandra Hofman - 12 juni 2012 20:29
Hej!
Idag blir det tidig sänggång, är trött efter en tidig morgon.
Ska bara läsa och plugga hundböcker innan. ;P
Hundarna är matade och rastade så de ska bara släppas ut i hagen en sista gång innan jag lägger mig.

Vet inte riktigt vad jag ska göra här i sthlm, vill inte gå ut och festa, eftersom det förstör bantningen. 
Är väl bara att jobba på med dieten och sen försöka träna så mycket som möjligt :)
 
  
    

Mat

Av Alexandra Hofman - 12 juni 2012 17:02

 


Har handlat mat nu, blev massa frukter och grönsaker. Sen såklart denna otroliga yoghurt som har väldigt lite kalorier. Skulle köpa havregryn oxå så man kan göra gröt, hittade dessa som det står att de kommer från odlingar i Finland, haha :P Har inte kommit igång med träningen ännu, det blir på torsdag. Måste hålla mig hemma så mycket som möjligt då jag har valp nämligen.

Av Alexandra Hofman - 12 juni 2012 16:16

Mycket jobb med tre hundar så bloggen blir lite lidande. Har iaf varit i stan idag, valpen hade ju Jack som hundvakt typ.. :P Mimmi är trött efter dagens bravader, hon skakade jättemycket på bussen! Sen var det en snäll tant som bjöd på hundgodis på tåget hehe..


Idag har det även stått kloklippning på schemat! Både Mimmi och valpen har fått klorna på varsin tass klippta. 


Det hörs åska på avstånd, blir säkert regn nu. Hundarna äter lite si sådär, det är rätt svårt att få tre hundar att äta sin egen mat när alla har olika mat. Jacks mat är populärast bland alla, men det är väl för att den är dyrast och har mest kött i sig. 


 

På bilden ses först valpmaten, sen Mimmis i mitten och sist Jack.

Av Alexandra Hofman - 12 juni 2012 13:15

     


Hungrig  valp äter och somnar sedan ;P




 

Av Alexandra Hofman - 12 juni 2012 09:31

 



Det går så bra så med valpen! Det enda jobbiga är att hon inte kan ligga still med mig i sängen, hon bara biter och biter på händer, ansikte, överallt!

Valpen har redan fått prova på att vara ensam, detta när jag gått ut med de vuxna hundarna. Valpen tyr sig till Jack och ser upp till honom. Så hon gnäller mindre om jag lämnar henne med Jack än om jag lämnar henne med Mimmi. Mimmi tycker att valpen är busig och jobbig, lite väl stor är den nog! Men det går inte dåligt på den punkten heller.


Altandörren får stå uppe mest hela tiden, så hundarna har möjlighet att gå ut när de vill. Valpen har dock inte kommit på att man måste kissa ute än, men sånt ska ju ta sin tid.



Idag ska jag in till stan en sväng med Mimmi. Det är viktigt att man ger ensamtid åt de stora hundarna. Jack går jag ju skogspromenad varje morgon, men Mimmi gillar inte att gå så långt, så idag ska vi åka in till stan istället, lite socialträning typ. 

Ovido - Quiz & Flashcards