Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Alexandra Hofman - 4 juli 2012 20:45

Jag gillar inte koppel. Simpelt. Det är väl till stor del för att jag vill ha lydiga hundar som inte springer bort utan koppel. Men det funkar ju inte med Jack. Sen är det så himla jobbigt att gå runt å ha ett koppel i handen när man kanske skulle vilja hålla på med något annat. Eller ännu värre, 3-4 koppel som hör till olika hundar. 


Jag beundrar dem som cyklar mitt på Götgatan/Drottninggatan eller andra livfulla gator med sina hundar springandes lösa vid sidan om cykeln. Det är att ha kontroll över sin hund! Men i innerstan håller jag med om att koppel är bra, annars skulle det bli ett himla kaos.


Bättre var det förr.. Innan det fanns särskilt mycket bilar sprang hundarna lösa hela tiden. De visste vart de hörde hemma och kom alltid tillbaka, människan litade på dem och behövde inte oroa sig över att hunden skulle bli påkörd. Skulle vara härligt att ha det så, men nu finns det ju allt möjligt farligt som en hund kan råka ut för. 


Nä, jag blir väl så illa tvungen att börja lära lilla valpen att gå i koppel. Som det är nu har jag alltid valpen och Mimmi lös på promenaden. Än så länge funkar det, men vi får väl se...


 

Även hemma på gården i finland måste Jack vara kopplad. Han kunde vara lös tills han var närmare 1 år kanske? Sen började tikdofterna och jaktinstinkterna locka för mycket.

Av Alexandra Hofman - 4 juli 2012 18:58

Godkväll, eller vad man ska säga.. Idag har det hänt mycket men samtidigt ingenting alls.

Hade planerat att träffa Missa, men vi båda var rätt slut av vårat överdrivna tränande haha, så det får bli en annan gång. 

Hundarna har lekt och busat och vi har varit på många små promenader. Överåt liiite, men inget som inte kan springas bort på högst 10 min. Så det blir en liten kort joggingrunda lite senare. 


 

Av Alexandra Hofman - 4 juli 2012 16:30

Mina kära hundar gillar att gräva, alla av dem. Men Jack är värst. Sen när de kommer in blir det jordfläckar på mattan. Men det är väl bra att Jack nu tänker sig en karriär som rabattrensare, hellre det än att han skulle bli rådjurshund :)


         

Av Alexandra Hofman - 4 juli 2012 14:16

Nu har jag varit på spinning i 45 min på Östermalm. Tuungt! Nuförtiden känner jag mig alltid helt slut när passet BÖRJAR, sen när jag varit inne i det en stund har jag peppat till och får mer ork.


Idag var det en instruktör som spelade lite annan musik, allt från Rammstein till HIM (Right here in your arms) till Avicii. Men passet gick rätt fort iaf. Nu är jag trött. Solen gassar på för fullt även idag. Nu är det sommar igen!


 

Av Alexandra Hofman - 4 juli 2012 09:45

Idag är jag on my way to 45 minuters spinning på stureplan. Jag ska spinna helt galet mycket och bränna så mycket fett som möjligt. Jag ska även trampa på i gymmet på någon konditionsmaskin innan. Det är min plan!


Jag åker till finland i mitten på juli, bara så att ni vet! Då ska det festas ordentligt!


 

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards