Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Alexandra Hofman - 10 juli 2012 22:02

Bantning är viktigt för mig! Jag har viktfobi. Jag vill inte väga nånting alls, vågen ska visa noll, för jag vill kunna flyga!


Smalhet är en konst. Att vara smal är det bara de med mest självkontroll som lyckas. Jag själv har inte sådär jättebra självdisciplin, så jag har inte lyckats än. Men om sisådär 10 kilo minus kan man nästan säga att jag är duktig! Jag vill va en duktig tjej.


Att vara smal är inte nånting vem som helst kan bli. Det är en livsstil, man måste leva den till fullo. åååh, det är så underbart vackert, jag tror jag dör en smula!<3 


Scapula, clavicula, os coxae, vackra saker som endast syns på de smala. 


Nu ska jag sluta flumma och göra något vettigt istället. Borde köpa chokladcigg... 



Av Alexandra Hofman - 10 juli 2012 20:25

Lite stressig dag kanske. Men är mest trött och har lite motivationsbrist just nu så kommer inte på nått att skriva. 


Drack en lightläsk idag som smakade exakt som lonkero, en dricka vi har i finland för att bli redigt fulla, haha ;P

Blev så sugen på att festa, har ju inte festat på en månad nu! ojojoj. Men, som det ser ut nu blir det fullt upp med olika fester jag antingen ska anordna eller delta i när jag anländer till finland, längtar! ;D


 

Av Alexandra Hofman - 10 juli 2012 13:30

Idag sov jag till klockan 11! Rätt otroligt, men skönt var det. Blir gym senare idag, zumba! 


Mitt internet tar ju slut idag, så nu ska jag mest uppdatera bloggen och sånt, och även uppdatera bloglovin så jag kan läsa era bloggar i telefonen sen när jag inte har internet :)


Vi hörs ikväll!

Av Alexandra Hofman - 10 juli 2012 12:15





 


En av gångerna som Jack rymde under helgen var mitt fel. Jag hade just sett Hachiko - A dog story, och hade en romantiserad bild av hundar i huvudet. Jag trodde Jack förstod mer än vad han gjorde och jag glömde att han inte var en hund på film, för han är ju en hund i verkligheten.


SÅ, jag gick ut med honom sent på kvällen när det inte var några folk ute. I början gick det bra, vi sprang runt och tog bilder tillsammans. Sen såg jag på honom att han fick upp ett spår, och då gick det inte att stoppa honom.


     


Följande bild är när han sticker iväg. Jag hörde för första gången

STÖVARSKALLET

Och det var härligt! En stövares jaktskall är något väldigt otroligt, något varje jägare älskar att höra. Jack har ett väldigt bra skall, högt. Kanske såg han en hare, kanske en katt, det vet jag inte. Men jag har aldrig hört detta speciella stövarskall när han följer ett spår tidigare. Det brukar höras när haren är rätt nära. Men iaf, fick jaga honom rätt länge innan jag fick tag i honom. 


 

Av Alexandra Hofman - 10 juli 2012 08:45

Jack rymde ju fyra gånger under helgen, under två dagar då. Riktigt jobbigt. Hundgallret jag satt upp runt gården fyller inte sin funktion, höhö.. :P

Nää, men den borde fixas lite bättre, men jag är liksom för svag för att göra det, och känner inte riktigt nån i sthlm som kan hjälpa mig, så enda sättet är väl att betala nån bygg-gubbe att göra det. :P


Så blev mycket jagande och springande efter honom. Jag kunde skrika hur hårt som helst att han skulle stanna, men då såg han lurig ut och skuttade iväg i all hast istället. En riktig buse! Sen efter ett tag när jag och småhundarna gått runt hemma och ropat och sökt i grannskapet, så kommer han travandes längst trottoaren med tungan hängandes, riktigt trött. Då behöver jag inte ens koppla honom utan jag öppnar bara dörren så kommer han med in. :)


 

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards