Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

Social träning

Av Alexandra Hofman - 2 juli 2012 16:52

Var på Hot Mojo idag igen, najs! Sen åkte jag förbi nån butik för har liksom inget att äta hemma. Köpte lite knäckebröd och grönsaker, sen hittade jag svensk färskpotatis för endast 1 kr kilot! Så köpte en påse såna. 


Hemma blev det bara att kasta in väskan å koppla Jack å ta med alla hundar ut. Vi gick här i skogen lite och sen på vår gård. Ute vid vägen kom två West Highland White Terrier hanar gåendes, och de fick hälsa. Lilla valpen blev först nyfiken, sen lite rädd, sen vågade hon hälsa! Så kul att se att hon är social. Mimmi sprang iväg och var rädd, morrade på avstånd. Så är ju min andra chihuahua oxå.


Valpen gosade även lite med ägaren, så idag har hon fått bra socialträning! Går ju riktigt bra detta, hon är en modig och framåt tjej. Dock kan det bli problem på lydnadstävlingar om hon får för sig att springa fram och hälsa på domaren elr liknande, haha. :P 


Mimmi sprang iväg, så jag gick in med de två andra och hittade Mimmi utanför terassdörren, hon brukar göra så om nåt skrämmer henne. Alltså krypa under hundgallret och vänta inne i rastgården där det är tryggt. Haha :P Dock är jag inte det minsta rädd att hon ska rymma igen, hon verkar trygg och vet var hemmet är!


   

Två gäspande hundar

 
 
Marie och Hero och Eliska

Marie och Hero och Eliska

2 juli 2012 17:05

Du har ju en Eliska-valp, dom är sociala varelser :)

http://marieochhero.weebly.com

Alexandra Hofman

2 juli 2012 17:07

Ja det är de, och vilken tur :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

..

Av Alexandra Hofman - 4 november 2013 15:41

Om någon fortfarande kikar in här så påminner jag er om min nya blogg, http://www.alexandrablondi.blogg.se :) :) :) ...

.

Av Alexandra Hofman - 11 februari 2013 13:25


Jag tror minsann att jag skaffat mig en ny blogg jag trivs med! :) Check it out!http://alexandrablondi.blogg.se/     ...

Av Alexandra Hofman - 9 februari 2013 18:42


Jag funderar på att byta till blogg.se. Dvs skapa en ny blogg där, och sluta blogga här. Jag gillar blogg.se     A picture that says it all. Leva eller dö, det är frågan, med andra ord, som det är nu eller perfekt? ...

Av Alexandra Hofman - 8 februari 2013 09:45


Igår var jag på möte i skolan, och kanske det finns en ljusglimt där långt fram i tunneln! :P   Jag har en hel del kul att se fram emot nu. Imitation White närmar sig med stormsteg. Det blir min första utgång på 1,5 månad, so let's make it count!...

Av Alexandra Hofman - 7 februari 2013 13:28

Här kommer en historia hämtad ur verkligheten. Texten är hämtad från: http://debatt.svt.se/2013/01/23/med-korkort-for-kottatare-far-vi-respekt-for-djuren-som-slaktas/         Jag gick sakta mot den lilla flocken på min och Toves gård, gård...

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards