Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Alexandra Hofman - 9 oktober 2012 20:54

Idag har Trolla inte varit någon snäll flicka tyvärr!

Hon har gjort två riktigt allvarliga dumheter.


1. Mina gymskor som jag köpte när jag flyttade till stockholm är nu söndertuggade, men bara den ena. Som tur är har jag ett par helt nya gymskor hemma som jag fått av min mamma senast jag var i finland. Häromdagen tuggade hon föresten sönder min lady-line-vattenflaska som jag brukar ha på gymmet. Hon gillar nog inte att jag går på gym...

 



2. Trolla bet mej!

Trolla var ute för godissök, men så skulle de nya hyresgästerna komma hit och skriva på kontrakt och de är hundrädda så jag gick ut med alla hundar på vår uteplats. Då gick Mimmi lite för nära Trollas godis, så Trolla flög på stackars Mimmi och morrade/skällde argt och stod över Mimmi och såg farlig ut. Jag blev arg på Trolla och tog i henne för att lyfta bort henne från Mimmi men då högg hon till mot mej! 


Rakt i armen högg hon, det började inte blöda men det svällde upp och blev rött.

Det är fortfarande uppsvällt och gör ont om man rör vid det...


   

Av Alexandra Hofman - 9 oktober 2012 17:55

Efter att jag vart i tyresö åkte jag via t-c och till Salt. Köpte ett par byxor där för nån vecka sen men knappen var lös och föll av när jag skulle prova dem. Så fick ett nytt par direkt. 


Sen hoppade jag av bussen vid Lidingö centrum, köpte nektariner, hårfärg och linsvätska. :P Intressant!


 

Nu ska jag dricka massa vatten. Har blivit så dålig på det, får inte i mig tillräckligt. Var annat när jag hade sträng diet för nåra veckor sen, då ingick liksom vattnet :P

Av Alexandra Hofman - 9 oktober 2012 14:36

Har precis varit i tyresö. Lägenhetsvisning, ett rum i en tvåvåningslägenhet. Jag tyckte lägenheten var fin, sa att jag var orolig över slitaget som hundarna eventuellt skulle orsaka. Men det gör inget sa de, för de har haft hund där förr. Folk som bor i söderort är så himla annorlunda, helt chill och bryr sig inte. Stor skillnad på folk här och folk i lidingö. Särskilt på södermalm är alla så glada, där skulle jag vilja bo. Talade med lennart idag, som jag bodde inneboende hos förut. Dit var jag välkommen iaf. Men jag ska fortsätta söka.

Tyresö känns för långt bort, och jag är fortfarande orolig för att det ska bli klagomål på hundarna, därför vill jag helst ha. Nåt eget. Jaja, vi får se:) har kanske nåt på g i bromma oxå, det är lite närmre än tyresö.

Av Alexandra Hofman - 9 oktober 2012 09:30

Idag ska jag på lägenhetsvisning! :) Inte det bästa läget, men dit går det iaf nattbussar så man slipper stå i lidingö centrum i 50 min och vänta på taxin hahaha ;)


Hoppas hoppas den är bra....


 

Ovido - Quiz & Flashcards