Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Alexandra Hofman - 21 oktober 2012 16:50

Bussarna går så sällan på helgerna, typ en gång i halvtimmen. Så tog en buss som gick till centrum och tänkte vänta där tills min buss kom. Internet funkar inte i ropsten av nån konstig anledning :/

Men iaf, jag skulle ta nån genväg när jag gick i lidingö centrum, gå några busshållplatser framåt liksom.


Tror ni inte jag går vilse hhaha? Hamnade i nåt konstigt villaområde, gick en bit men kom inte ut till vägen som jag trodde så var tvungen att vända. Det tog ett tag att hitta tillbaka och då hade jag såklart missat min buss! :P Bara att vänta på nästa.


This is why det är jobbigt att bo någon annanstans än mitt i centrum! :)
And also, jag är nu några tusenlappar fattigare och en riktigt bra vinterjacka rikare!



Av Alexandra Hofman - 21 oktober 2012 10:41

Idag är det exakt en vecka tills jag åker till finland!

Jag har ju varit väääldigt restriktiv när det gäller pengar här, typ inte handlat nåt alls så det har verkligen inte gått åt särskilt mycket.

Därför ska jag nu spendera en del idag. Tänkte att det är bättre att köpa vinterkläder i sverige än i finland.

Fast egentligen borde jag inte skriva ut nåt här, för jag har sån beslutsångest i affärer ändå att jag typ inte vet vad jag ska köpa. Men måste verkligen hitta en vinterjacka. Visst skulle jag vilja ha en kaninpäls oxå, men jag tror inte det just nu. Då skulle jag verkligen vara hypocrite, liksom en vegetarian som köper päls. Får hoppas nån köper en kaninpälsväst åt mej i julklapp. (då är det inte jag som bidrar till pälsindustrin iaf) Haha fan jag hör hur dåligt det låter xD Men bättre än att erkänna att jag skulle vilja ha en hundvalps-päls.......


 

Paow med en kaninpäls och en riktig kanin :P

Ovido - Quiz & Flashcards