Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Alexandra Hofman - 19 oktober 2012 22:29

Nu talar jag inte om droger eller så, utan om helt vanliga grejer som koffein och pwo (pre-workout).

Jag dricker aldrig koffein. Jag är rädd för att bli beroende.

Haha, som att det inte finns värre saker att bli beroende av.

Men det är just tanken att inte kunna leva en dag utan att dricka kaffe som skrämmer mig.

Jag vill absolut inte bli en kaffedrickare.


Men när man lever på lågt kaloriintag så borde man få i sig energi på annat sätt och det har jag inte fattat.

Jag har levt med att inte orka fullt ut på gymmet och att va depp på kvällarna pga energibrist.

Idag var jag extra törstig och sugen på kolsyrat, så tog en celcius, ni vet de med koffein i.

Jag drack några klunkar, fick i mig halva innan jag la bort den. Den påverkade mig ordentligt!

Humöret blev pepp, jag fick motivation och började packa mina grejer inför finlandsflytten.

Ganska coolt att det kan påverka en så. Dock avtar väl effekten om man intar koffein regelbundet.


Sen finns det ju olika pre-workout preparat man kan köpa på gymsidor på nätet.

Har flera vänner som använder det, och visst fan vore det härligt att kunna träna helt speedad i timmar..

Men de kan ge en dipp senare, och med min depression vore det inte så smart att bli ännu mera deppad.

Så har inte vågat köra på nån av de. Men kanske om jag blir mer hardcore i framtiden så.


Ja, jag sa jag skulle sova och jag är nog rätt trött men ville skriva ett inlägg nu när motivationen för en gångs skull fanns där.

Vet inte om en halv energidricka kan påverka i flera timmar, men den har iaf höjt mitt humör!

Jag dricker en halv imorgon oxå, kan va bra inför mitt hårda pass som jag ska på!


 

Av Alexandra Hofman - 19 oktober 2012 22:12

En ångestfri kväll, det var väl för härligt.

Jag måste helt enkelt acceptera vad som kommer hända nu, annars blir jag aldrig fri.

Så nu ställer jag in mig på vildmarksliv ute på landet hos mina föräldrar haha.

Så långt från stockholm man kan komma.

Det kommer bli tråkigt, men man får se det positiva i allt.

Kommer ju ha hundvakt oftare så kan festa oftare haha.

Det kommer givetvis bli underbart att få återse mina bästa vänner.

Det vill säga fjortisarna<3 och lonkeron och alla mina standard drinkar. ;)

Åååh det ska bli så kul! :D Men har ångest över träningen.

Kort på ladyline och sportsgym blir det såklart men frågan är om det räcker för mig nu.

Ja det återstår att se, finns ju andra gym i stan jag kan komplettera med isf.

Nu ska jag sova, imorgon väntar ett tungt träningspass!


 


Jag lämnade tillbaka dvd-filmen föresten, den som fodralet blev sönderbitet på, behövde inte betala nåt! :) Det var ju snällt.



Av Alexandra Hofman - 19 oktober 2012 15:17

 


Idag när jag kom hem hade jag fått tre paket i posten. Lite grejer jag beställt, linser och smakprov på hundmat!:)

Av Alexandra Hofman - 19 oktober 2012 15:08

Har haft en kul dag på östermalm, det är så härlig stämning där och människorna är så snygga. Jag borde åka dit oftare för man blir verkligen på bra humör av att vara där :D Jag var på Hot Mojo med den norska tjejen igen, så kul! Dock var det inte tugnt alls nu, jag har verkligen blivit starkare i magstödet efter all baletträning, känns så kul att se resultat! :D Blir nog inge fest idag, ska chilla här hemma nu och städa haha ;P

Ovido - Quiz & Flashcards