Alla inlägg under juni 2012

Av Alexandra Hofman - 27 juni 2012 17:05

Då daniel var här fick jag ett sms från leverantören av hundmat. De hade inte min portkod (fast jag skrivit den åt dem) så paketet hade åkt tillbaks till firman. Valpens mat är slut så trodde det var den som kommit så vi åkte till firman i Hägersten och hämtade paketet. Men bara ett paket hade kommit och det var det som innehöll Jacks och Mimmis mat. Så lilla valpen får snällt vänta på sin egen mat, men det verkar inte göra henne något då hon fått burkmat och lite av jacks mat istället. Hennes paket borde komma snart så.


     


Blötfoder för valpar! :) gott tkr Trolla.

 

Av Alexandra Hofman - 27 juni 2012 14:44

Jag var på gymmet för en stund sen, vägde mig. Hade inte gått upp i vikt efter midsommarn! :D 

Känns riktigt bra, nu fan ska här bantas! Var på 45 min spinning på SATS Stureplan, dessutom sprang jag bort 200kcal på löpbandet.

Så ligger på minus 400 nånting nu. Har en middag på spisen på 200gram, som endast innehåller 100kcal! Really good!


I wanna be a ballerina

 

Av Alexandra Hofman - 27 juni 2012 09:45

Vaknade rätt tidigt idag. Har varit på skogspromenaden redan, så kunde blogga lite nu innan jag ska iväg kl 11 :)

Fick hundsport idag, Svenska Kennel Klubbens medlemstidning. Så kul att det står om stövare, det var flera sidor om dem eftersom svenska stövarklubben fyller 100 år. Det var en artikel om en stövare som tävlar i agility också, kul att se att stövare används för annat än jakt också!


Måste btw komma på ett bra kennelnamn nu, behöver skicka in pappren så fort som möjligt. Men det är inget lätt val. Kennelnamnet kommer att följa mig hela livet, eller iallafall så länge som jag har hundar, och det planerar jag att ha hela livet.


 

Av Alexandra Hofman - 27 juni 2012 08:45

     


Glada hundar springer! Dessa bilder är från Lidingö hundpark. :)


Ser ni vad Trolla vuxit? Förr var hon ju bara en gnutta större än chihuahuan Mimmi, men nu är skillnaden betydligt mer påtaglig.

 

Av Alexandra Hofman - 26 juni 2012 21:39

Efter en chill dag ska vi nu gå en sista sväng, hundarna och jag, sen ska jag försöka komma mig i säng tidigt :) 

Sov ju somsagt jättelänge idag för jag var så trött, så vill kunna vakna tidigt och få ordning på mina rutiner tills imån.

Vattenmelonsfastan idag gick bra, inte ätit nåt annat än vattenmelon och vatten.  :D

Så kommer må betydligt bättre imorgon. När jag äter skräpmat mår jag bara illa hela tiden :S


Men somsagt, god natt alla bloggläsare! :) <3


 

Av Alexandra Hofman - 26 juni 2012 18:24


En liten kort film på några ord min tollare förstår redan. Verkligen skillnad att träna tollare jämfört med stövare och chihuahua! Så smarta hundar!


Nu blir det hundpromenad! :)

Av Alexandra Hofman - 26 juni 2012 17:00

Hellou! 

Kolla vad jag fick hemskickat! Detta är då bantningsprodukter,

en påse pulver som man blandar i kallt eller varmt vatten.

Det ska fungera som måltidsersättning för att minska på antalet kalorier.

Visst, kan vara bra om man äter mycket i vanliga fall.

Men om man som jag äter rätt lite ändå så hjälper de inte så mycket kalorimässigt.

Fast kanske innehåller de en del nyttiga ämnen som jag inte skulle få i mig annars, så det kan ju vara bra. :)

Ska testa om de är goda iaf :)


 

Av Alexandra Hofman - 26 juni 2012 15:15

Har ju haft en liten mini-semester här i sthlm med Daniel, gjort massa turist-grejer, typ gått på Drottninggatan och Götgatan, varit till gröna lund samt ätit ute. Har upptäckt stan med bil oxå, riktigt kul att bara köra runt och chilla. Har ju inte varit så mkt folk i stan troligtvis, så det är bara vid rusningstid i city som det varit trafikstockningar, annars har det gått hur bra som helst att köra. Parkeringsplatser finns det oxå, bakom Åhlens brukade vi parkera. Typ 5 meter från Drottninggatan bara, och inte en enda p-bot fick vi där :D


Hundarna har oxå fått följa med ibland. Bra för valpen att lära sig att bara chilla och sova då man åker bil.


 

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards