Alla inlägg under juni 2012

Av Alexandra Hofman - 17 juni 2012 10:17

...att läsa min blogg även när jag inte delar inläggen på facebook? :)


 

Av Alexandra Hofman - 16 juni 2012 20:51

Jack har fullt upp, inte en lugn stund stackarn ;P

Han har tvingats växa upp nu, med en valp i flocken! 

Valpen är på honom hela tiden. Biter och sliter i honom, tar av hans mat.

Jag brukar stänga in Jack i ett rum när han ska äta så att inte valpen ska ta hans mat. 

När vi är ute och går så har jag ju som jag tidigare nämnt Jack kopplad och de två flickorna lösa. Mimmi springer runt på egna ärenden i närheten av oss, medan valpen biter och drar i nånting. Antingen i Jack, Jacks koppel eller mina byxben. 


Men hon är inte bara busig. Hon kan ligga lugn och snäll oxå, och nuförtiden sover de alla tre i min säng de flesta nätter. Jack sover ibland ute i vardagsrummet. Men när de alla är i mitt rum över natten så kan de ligga lugnt i sängen. Dock har det ju hänt olyckor, valpen har kissat i sängen ett par gånger, hehe. Men det är sånt man får ta när man har en valp, de är ju så söta! :)  

Vem vill inte ha en sån här skönhet ;)

Av Alexandra Hofman - 16 juni 2012 17:33

Helgerna är tråkigast, tyvärr. Nu har jag iaf kollat film, städat hela huset, badat, badat valpen. Vad nu då? 


Jag har ont i ena låret, fick det efter att jag var på gym idag. Tog i ordentligt på spinningen, kanske sträckte mej då ;s


Här kommer lite hundbilder, såna finns det gott om!


   

Av Alexandra Hofman - 16 juni 2012 15:30


Kolla så fint iphoneskal jag fick av iisa i födelsedagspresent! :D Tack gumman <33  

Av Alexandra Hofman - 16 juni 2012 14:23

 


Kolla vad söt bild här ovan! aaaw

Nyss hemkommen från gymmet, stureplan, var på spinning + core. Tränade även ihop 200 kcal i salen, är ju lördag idag så ska få unna mig lite extra gott. Så var tvungen att försöka få ihop så många minuskalorier som möjligt på gymmet. 

Det regnar ute, så hundarna får sova vidare så går vi ut när det blir bättre väder.

Ska se en film nu, det är inte ofta det sker ;)




 
Av Alexandra Hofman - 15 juni 2012 21:52

Hittade en sida med schyssta priser nyss! Frågan är om den går att lita på. Men alla hundfodersäcker var typ 100kr billigare än på min djuraffär i Södermalm. Jacks foder kosta bara typ 440kr för en 12kilos säck, väldigt billigt! Borde verkligen börja beställa från den sidan istället. Fast då måste jag börja lägga in massa pengar på kontot hela tiden för tror man måste betala med faktura, jobbigt. Jag föredrar kontanter, och alltsomoftast har jag bara kontanter oxå.


http://www.superzoo.se/kategori/Taste-Of-the-Wild-Alla-aldrar

Fodret där ser gott ut! Det är typ 700kr för en sån säck på min djurbutik, på den sidan var det bara 600, och det är ju ett helt ok pris att betala för ett bra foder. Frågan är om det inte till stor del är menat att locka människor, när det står att det innehåller typ sötpotatis, ärter, tomater och blåbär. Men det är säkert bra jo, kanske borde börja ge det.


Det är alltid så svårt att veta vad man ska ge för foder. Jag ger just nu:

Jack - Brit Care large adult

Mimmi - Royal Canin chihuahua

Trolla - Royal Canin medium junior


Men alla hundar är sugna på Jacks mat, så jag vet inte. Men så länge han själv gillar det så ska det väl va bra att ge, även fast man kan lockas av att de dyrare kanske är bättre. Men som sagt, det är en djungel. Man måste plugga tung näringslära m.m och ändå blir man inte klok på vilket foder som är bäst.


 

Av Alexandra Hofman - 15 juni 2012 14:27

Hellou! Kom nyss hem från Stureplan där jag vart och dansat en timme. 

Inte lika kul som zumban, å så blev man snurrig av alla snurrar och hopp, så det var lite mer avancerad dans.


Har inga andra planer för idag så ska väl ta och läsa alla bloggar jag följer å såna andra data-grejer man ska göra. Hann inte med det igår så.


Jag är nästan helt tillbaka på min lägsta vikt jag hade då jag åkte från stockholm. Går snabbt att komma ner, det är bra.


Skriver mer sen, ciao!


   

Av Alexandra Hofman - 15 juni 2012 10:45

Riktigt schysst erbjudande de hade på lidl, vattenmelon 8 kronor kilot.

Jag köpte en hel, det blev 37 kronor.

Den var över 4 kilo haha fast jag tog den som såg minst ut.

Gott och kalorisnålt, kan det bli bättre? :D


 



Lite bättre kan det bli, en leksak för valpen haha xD  

Ovido - Quiz & Flashcards