Alla inlägg under juni 2012

Av Alexandra Hofman - 20 juni 2012 18:15


Någon i flocken blir dödad... Tänk om jag kommer hem en dag i framtiden när jag har 10 hundar och så har en blivit ihjälbiten... Det är inte omöjligt.


Näe men det borde nog vara rätt lugnt :) Bara det att jag skulle vilja köpa en Ceskoslovensky Vlcak, som har några procent vargblod i sig, men då skulle nog chihuahuan bli uppäten illa kvickt x) Har förstått att man inte kan ha katter om man har den rasen, för de hundarna ser katter som bytesdjur.


 

Av Alexandra Hofman - 20 juni 2012 16:12

Åt rätt mycket men är fortfarande under min tillåtna kalorimängd idag så det känns bra :D Blir inte så mycket annat än tränings- och hundinlägg i bloggen just nu. Men orkar inte festa och hålla på, lite senare i sommar kanske.


Har sommaren börjat föresten? Det är ju inte sådär jättevarmt ute precis. Juni månad är snart slut och jag har inte badat eller varit vid nån strand ännu i år. Wonder when that comes. Förhoppningsvis blir det några sköna månader ännu :)


 

Av Alexandra Hofman - 20 juni 2012 12:45

Dagens pass måste vara ett av de tyngsta jag vart med om någonsin! Det var jättekul iaf. Jag joggade 10 min på löpbandet en stund innan passet oxå, säkert därför jag började svettas typ genast vi kom in i den varma salen. HOT Mojo på SATS Spårvagnshallarna var det igen ja. :)


Jag tror seriöst det är ett mycket effektivt pass om man vill gå ner i vikt. Jag tyckte mej se mer ben idag när jag kollade mig i spegeln efter gårdagens pass. (Har ingen våg haha, isf skulle jag väga mig 5 ggr om dagen)


Höll på att svimma ett par gånger oxå, när man gjorde övningar då man skulle böja höften tills huvudet nuddade golvet. Påfrestande haha :P Vet inte alls hur mycket kalorier det blev. Vanlig yoga bränner 180kcal i timmen, men detta måste ju vara det dubbla minst. Svettades hur mycket som helst, till och med mera än när man går på BodyAttack!


Äh, räknar med 180 ändå, bra att vara på den säkra sidan. 100kcal från löpningen oxå. Bra dag träningsmässigt! Nu ligger jag alltså på minus i dag, så ska äta nånting nu :)


Vi hörs! :)


 

Hittade en bild på en av övningarna vi gör, det är en slags fjäril, vet inte vilken. Har inte gått på yoga alls innan jag började på detta pass.

Av Alexandra Hofman - 20 juni 2012 09:45

 


En stövarvalp och en tollarvalp är rätt olika. 

Visst, båda är rätt lika oxå, biter på skor och mattor,

kissar inne och är allmänt busiga.


Men man märker rasegenskaperna redan i denna unga ålder. 

Jack gick redan som liten valp och nosade runt på marken.

Trolla tar kontakt med mej och är väldigt följsam!

Känns jättecoolt att för en gångs skull ha en hund som

är följsam utan att man behövt jobba på det.

Jack kunde jag iofs ha lös åtminstone hela första året, 

men han var ju speciell för att vara stövare hehe x)

Uppvuxen i stan och lydnadstränad.


Just Trolla är en väldigt stark individ som inte drar sig för att 

leka hårdhänt med Jack. Modig tjej!


 

Av Alexandra Hofman - 19 juni 2012 21:11

Nu sover hundarna djupt! Har aktiverat dem väldigt mycket idag. 

Nu på kvällen såg jag en video på Trollas jämngamla syster som redan kunde flera trix.

Jag har inte ens klickat in Trolla än, så det gjorde jag nu ikväll!

Ska försöka träna varje dag så blir det nog ordning på denna hund snart ;)


Jack älskar ju att träna med klicker, så de fick turas om lite. 

Men när jag var inne i köket med dörren stängd med ena hunden, så stod den andra utanför och gnällde.

Det är rätt svårt att träna då man har tre hundar och alla vill vara med hehe. 

Men det är så det ska va, smakar det så kostar det :D

And I love my dogs. (Måste hålla mig i styr i typ 2 år nu innan jag köper nästa xD)


BTW, har borstat tänderna på Trolla för första gången idag!

Brukar ju borsta regelbundet på Jack, dock inte på Mimmi. 

Mimmi har tyvärr redan tandsten, men det är ju ganska vanligt på små hundar.



 

Av Alexandra Hofman - 19 juni 2012 19:00


Idag efter gymmet har jag typ som vanligt städat och suttit framför datorn. Sen tog jag med mig en hund i taget ut för att ta bilder, blev väl mest bilder på Trolla. 

Vi gick till skogen som vi har bara runt hörnet.


Ljuvliga bilder va? Man måste komma ihåg att fota så mycket som möjligt nu, för valptiden är snart ett minne blott!

   

                 

Av Alexandra Hofman - 19 juni 2012 18:04

     

Jack vill inte dela med sig :)


 

Stackars Jack blir biten hela tiden :P


     

Bit i nosen


   

Av Alexandra Hofman - 19 juni 2012 14:45

Hej å håå, idag är det tisdag! :) Tog det lite lugnare idag, den vanliga promenaden med Jack på morgonen, och sen gjorde jag gröt till frukost. Gymmet började först kl 12 idag så. 

Sen tog jag mig till Stureplan och gick en kilometer till Spårvagnshallarna. Har varit där en gång innan och precis som då var det HOT Mojo jag skulle på. Guud vilken värme, ledaren sa att det var mellan 38-40 grader varmt. Man svettades jättemycket, skulle vara intressant att se hur många kalorier man bränner på just ett sånt pass.


Haha kolla Jacks min...   

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards