Alla inlägg under februari 2012

Av Alexandra Hofman - 21 februari 2012 11:24

Eller tja, det är inte sommar än, men vår kanske! Var just ute med hunden. Solen skiner, fåglarna kvittrar, och viktigast av allt, SNÖN SMÄLTER! Ganska najs. Vädret i Sthlm blir nog inte så kallt iaf, så kanske vi överlever! Nu ska jag gå till gymmet och träna hårt samt slappa i relaxavdelningen efteråt ;) See ya l8er!  

Av Alexandra Hofman - 21 februari 2012 10:26

Har ont i fötterna/vristerna efter 30 min löpning igår. Har nog för dåliga skor. Jobbigt. Nu dricker jag vatten med lime och is. Blev lite inne i att dricka lime efter i torsdags då My gjorde så god lime-drink. Idag ska jag gå till gymmet iallafall. De senaste dagarna känns det som att jag ätit hur mkt som helst, men ändå går jag ner i vikt. Det är nog tack vare gymträningen! ;)


Bilden är lånad från Jennys blogg. Det är från sitzen i torsdags! Minne för livet!

 

Av Alexandra Hofman - 20 februari 2012 18:03

Stressig dag! Och så har internet vart ovanligt trögt så har inte fått en chans att blogga. Har varit på gymmet, joggade i en halvtimme först (Y) och sen blev det spinning i en halvtimme. Har även kollat på gårdagens bigbrother. Ganska naajs! Har nog potential att bli lika bra som förra året.


Var nyss och skrev geografi prov. Gick ju sådär kan jag säga... Kan ju ingenting och naturgeografi och hydrologi och glaciologi och allt vad det heter. Skolan går mkt bättre när man har en klass som man känner. Då har man motivation att gå på timmarna och så kan man fråga och diskutera i klassen, då lär man sig bäst! Inte att förglömma betygskonkurrensen som finns i alla klasser. När man går på distansgymnasium är det helt lame att fara på föreläsningar, ingen att tala med på timmen. ca 10 studenter som inte känner varandra alls. Då orkar man bara inte hänga med på timmen för det blir för långtråkigt utan att tala om annat samtidigt.


Denna vecka ska jag packa inför sthlm. På onsdag har jag juridik provet. Sen på fredag blir det att flyga till sthlm. Sen blir det en hel rolig vecka där! Tänker nog försöka blogga där ändå, så det blir uppdateringar.

Av Alexandra Hofman - 19 februari 2012 19:01

Idag har jag varit på spinning på gymmet. Måste börja ta igen allt och komma igång igen, är ju inte bra att lämna i dåliga vanor. Har inte gymmat alls så mycket på sistone. Inte kommer det bli mer heller med tanke på att jag åker till stockholm på fredag så då kan jag nog inte träna. Nu har jag kollat en Wallander-film, så blir väl att ta det lugnt nu, surfa lite och sen gå och lägga sig.

Av Alexandra Hofman - 19 februari 2012 10:00

Har gjort massa samhällslära-uppgifter denna helg och är nu äntligen klar med kursen. Juridik handlade denna kurs om. Nu är det provvecka, sen blir det stockholm!


Har nyligen talat med min eventuella hyresvärd där igen, och bestämt träff. Blir spännande att se om jag får lägenheten nu. Är ju oxå väldigt pirrigt att flytta till ett nytt land, massa nytt man måste ta itu med. Har checkat olika gym och sånt där, men antar att jag måste prova på dem först innan jag köper årskort. SATS verkar bäst, då kan man gå på alla SATS gym i hela sthlm.


Hundparker måste jag oxå kolla upp. Har hört att vissa kan vara farliga oxå, folk som inte uppfostrar sina hundar av kamphundsraser går dit o håller inte koll på ifall deras hundar beter sig dåligt.


Ska eventuellt och kolla på en chihuahua med Natu då vi är där. Flyttar jag till sthlm tänker jag köpa en chihuahuatik. Lämnar jag i finland så har jag ju Trophy så då köper jag en tollare istället.

Av Alexandra Hofman - 18 februari 2012 21:00

Rasen som kallas Amstaff ser man överallt på blocket. Valpar, omplaceringar m.m Visst är det en populär ras men jag har svårt att tro att de hittar köpare till alla. På hundstallet i sthlm är hundar av olika amstaff-blandningar vanligast. Det är för att folk ofta köper en amstaff eller pitbull som "skydd" eller för att de vill ha en cool och farlig hund. Dessa s.k kamphundsraser är inte farliga! De kan vara hur gosiga och snälla som helst.


Jag brukar ju ofta planera och köpa de hundar jag vill ha. Men jag tänker aldrig ta en pitbull eller amstaff från blocket, speciellt inte en valp. Det stöder de oseriösa uppfödarna som bara avlar valpar för att tjäna pengar. Nej, den dagen jag skall ha en amstaff eller pitbull så kommer jag att vända mig till hundstallet i sthlm, och det hoppas jag att andra som funderar på dessa raser också gör. En hund därifrån kostar 4000 kr, det är billigare än att köpa en hund någon annan stans ifrån, och dessutom hjälper du ju den stackars hunden att få ett bra hem.


Jag kommer ändå inte avla på dessa raser, därför är jag inte intresserad att köpa en registrerad hund. Med tex chihuahua är det annat, där kan jag lägga ut 15 tusen kronor för att jag vill avla, och då måste man ha alla papper i skick. Men när man inte tänker avla på hunden finns det ingen större orsak att köpa en registrerad hund för flera tusen. Förutom utställning då, eller om man planerar att ha ett aktivt tävlingsliv. (Oregistrerade hundar kan ej bli champion) Men för övrigt är det inte en så stor skillnad, så jag hoppas fler som ska skaffa hund vänder sig till hundstall och rescue centers.


Rädslan för "kamphundar" var tidigare ett faktum, men nu börjar fler och fler inse att det inte är hundrasen det är fel på, det är människan som hetsar hunden till att bli aggressiv. För många år sen kom det ut en video på nätet som handlade om The pitbull problem. Den har åtföljts av åtskilliga videor som visar kamphundarnas normala liv, när de inte uppfostras av monster. En pitbull är en hund som vilken annan som helst, och de förtjänar förståelse. Dessa videor är till för att öka vetskapen om de så kallade kamphundsraserna och för att utrota rädslan för dessa raser.



Jag har den gamla originalvideon här nedanför. Om du ska se på den rekommenderar jag att du ser hela samt läser texterna. I början visar de bilder av pitbulls som det inte gått så bra för, och sen i slutet av videon får man se underbara familjehundar. Så se till slutet för att förstå allt.


Av Alexandra Hofman - 18 februari 2012 18:45

Natus katter är fortfarande här. Hon orkade inte ta dem med sig när hon gick hem igår. De käkar hundmat och allt möjligt, verkligen stor aptit har de! De fräser och morrar åt Jack, de är nog inte vana med stora hundar. Katter är sura å bitchiga, jag är nog hundmänniska för hela slanten! Haha :P Men visst kan de vara söta oxå.


 

"När ska du komma å hämta oss mamma?"

Av Alexandra Hofman - 18 februari 2012 18:11

Hannah ska vara med i Big Brother 2012! Kommer bli kaos! Ska självklart kolla på det. Dock verkar de andra deltagarna rätt tråkiga.. Men det blir nog kul ändå! Finsk tid sänds det klockan 22 på tv11. :)


 

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards