Alla inlägg under februari 2012

Av Alexandra Hofman - 18 februari 2012 13:17

Vaknade klockan 13, usch livet blir verkligen i obalans då man super :P Tror nog inte jag vill gå ut på tisdag iallafall.


Man blir på dåligt humör, får sämre hy, dygnsrytmen försämras, man går upp i vikt, konditionen försvinner... I flera dagar efter en fylla är det såhär, så där har ni anledningen till att jag inte vill supa nu. Jag hoppas jag har lyckats bli smal till sommaren, för när man en gång är smal så gör det inte så mkt om man går upp ett halvt kilo nu som då när man festar. (för man går ju ner det igen) Nää men seriöst, i sommar ska jag nog festa, är roligare då när man kan ha fester ute i solen, och simma i havet i fyllan är alltid skoj!


 

Av Alexandra Hofman - 17 februari 2012 19:51

Som tur är har jag inte lika hemsk krapula som Natu hon bara spyr, stackarn. Men man känner sig inte bekväm i krapula liksom, vet inte hur jag ska förklara det. Har vart sugen på frukt hela dagen, och läsk.


Men det var verkligen tur att jag for ut igår även fast jag inte ville till en början. Det var en kul kväll och så länge sedan jag blev full! Nu vill jag ju bara gå ut igen, för det var ju faktist inte så illa att supa som jag inbillat mig på sistone. Nån som vill fara med mej på ollistisdag kanske?

Av Alexandra Hofman - 17 februari 2012 16:30

Sorry för seg uppdatering men jag har haft fullt upp med ABI stuff. Gårdagen spenderdes först te i iskyla på ett flak med massa konstiga fyllon. Jag drack inte såklart. Sen värmde vi oss inne i skolan ett tag innan vi for till Amarillo, jag natu och teletubbiesarna Jenny och Elin.

 


Sen blev det att stressa iväg till solariumet och sedan fixa sig. Var jobbigt och stressigt och var inte alls taggad på en utgång i kylan. Men sen när jag väl börjat dricka blev allt bra! Natu kom till mej och vi försökte dricka så snabbt det bara gick. Lite svårt bara när alkohol smakar så skit. Sen for vi till My, där oxå Elin var. Då började vi så småningom bli lite fulla iaf. My blandade en verkligt god drink åt oss.


Vi for allihop till sitzen sen. Den var riktigt rolig, mycket folk och vodka och lonkero. Bra stämning var det. Natu har en massa bilder därifrån, själv tog jag inte med någon kamera. I slutet blev det rätt urspårat, men det är ju bara bra. :) Satt med My och Elin och spelade Jag har aldrig... Natu var iväg på egna äventyr.


Sen 10 tiden for jag och Natu till ollis och träffade Gusse. Drack mangolonkero, gott! Sen har jag inte så mkt minnen av vad vi gjorde sen, men vi gick iaf tillbaka till fontana. Var fulla, försökte dansa lite tror jag, snackade med några killar... Men sen gick vi tydligen därifrån rätt tidigt. Minns inte så mycket, men det var ju synd att vi gick hem tidigt, runt 1-tiden ungefär.


Vi ringde Daniel som fick skjutsa oss till Natu. Hon hämtade sina katter så fick de komma ut på en liten åktur... Vi tog dem med hem för en "djurträff" eller nått. Sen sov Natu och katterna över. Haha, vi var lite förbryllade på morgonen, vad som riktit hade hänt. :)

Av Alexandra Hofman - 15 februari 2012 15:09

Sista skoldagen idag, nu är vi lediga resten av året! Har idag tillsammans med halva klassen införskaffat godis och lakan till imorgon, och sen har Natu skrivit så fint på lakanet. Det ska vi ha hängandes nerför vagnen imorgon på Penkkis. Var hemma hos Elin, hon hade så söta hundar!


Nu måste jag dra vidare igen, dags att gå till gymmet och solariet. Inte mycket tid kvar tills vi åker till sthlm, så får lägga på ett kol med bantningen nu. Samt måste sola då jag ska på krog imorgon såklart.

Av Alexandra Hofman - 13 februari 2012 22:00

Tänkte visa er lite bilder från Göteborg och senare ännu söderut, när vi hämtade hem lilla Trophy.


Göteborg är en vacker stad, dit skulle jag vilja resa igen. Liseberg är oxå kul, kanske det blir en trip dit i sommar, eller vad säger du Natu? :)


Först flög vi till stockholm

  

Sen tog vi en bil ner mot Göteborg

  

Där såg vi bl.a en orm ;P

           



Sen närmade vi oss Klippan i Skåne.

Detta är Trophy och hennes syster.

  

Fanns säkert närmare 15 hundar där

  

Dethär är lilla Trophy och hennes mamma

 

Sen fick Trophy åka flyg, eftersom hon är så liten fick hon sitta med i cabinen.

Av Alexandra Hofman - 13 februari 2012 15:15

Har inte varit på gym på en vecka. Imorse var jag till skogen med hundarna iofs, det är ju alltid något. Man måste hålla igång konditionen, men märkte idag att jag inte orkar jogga särskilt långt längre. Visst, det kan ju bero på att jag ännu är sjuk eller på snön. Blir nog bättre då jag kommer tillbaka till gymmet, kanske imorgon? Men är ju ännu sjuk så borde verkligen inte... Men vad finns det annat att göra i lilla vasa liksom, om jag nu åker dit imorgon?


Har otroligt tråkit nu efter en veckas sjukledighet, finns inget att göra tillslut då man bara ligger hemma om dagarna. Är sugen på massor av färsk frukt, vattenmelon, mango, ananas och annat exotiskt. Skulle vilja dra till Thailand som Kissie, bara äta en massa frukt hela dagarna typ. Men jag har nästan aldrig tid att åka, alltid är det nån ny hundvalp som behöver min omvårdnad och inte kan vara ensam.


Mycket klagande i detta inlägg. Kollar på videor med pussycatdolls. Ger en viljan att dansa! Får verkligen hoppas jag hittar nått bra ställe i sthlm nu där de har powerstrip.




Av Alexandra Hofman - 13 februari 2012 13:11



Har hittat en Australiensk veterinärserie, najs!


Av Alexandra Hofman - 12 februari 2012 16:05

Är fortfarande riktigt sjuk och hemma på landet. Är ju onödigt att vara i stan när man ändå kan gå varken till gymmet eller skolan. Så blir kvar här ett litet tag till.


Idag har jag ätit fruktsallad, yummie! Har oxå hittat en spelsida jag var inne på förr, king.com. jättebra sida, man kan spela mot varandra.

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards