Alla inlägg under augusti 2012

Av Alexandra Hofman - 28 augusti 2012 09:45

I förra veckan bokade jag tid för privatträning. Det är idag. Har inte talat med tjejen sen dess så får se om hon kommer ihåg det. Skulle verkligen vilja få ordning på Jacks koppeldragande innan han drar omkull mej påriktigt, det kan gå illa.


Skriver lite senare hur det går med träningen iaf :) Trolla är anmäld till hennes valpkurs som börjar i september så det ska bli kul!


   

Av Alexandra Hofman - 27 augusti 2012 20:58

Vägde Trolla nyss, hon väger 11,8 kilo nu. Börjar bli riktigt stor och tjock!

Fullt upp med hundarna idag, de börjar skälla hela tiden när nån går utanför dörren, vet inte hur jag ska få stopp på dom. Enda som funkar är att lägga en handduk elr nåt över huvudet, men det funkar bara på Jack för han är jätterädd för spöken! Undra hur en hund blir rädd för spöken.


 

Av Alexandra Hofman - 27 augusti 2012 18:47

Mimmi har blivit galen på sista tiden. Springer iväg helt arg och skäller. Så var hon inte innan Trolla kom, det är Trolla och hon som hetsat upp varann och lärt sig jaga i princip allt som rör sig. Jack och Trolla har jag ju kopplade i hagen, men Trolla brukar krypa under ändå, fast då sitter hon fast nära gallret. Fan, gallret blir bara sämre och sämre skick när de kryper under hela tiden. Blir små hål på ställen där Mimmi brukar rymma. 


För Mimmi, hon rymmer! Inte långt, men ut mot vägen och skäller som en galning, då lyssnar hon inte heller. Det är rätt jobbigt, för samtidigt måste jag hålla koll på Jack och Trolla så inte de rymmer eller skäller för mycket. Sen måste jag ju gå runt och ut bakom huset, för jag slipper ju inte genom gallret haha ;D


   

Av Alexandra Hofman - 27 augusti 2012 10:45

     


Hatar regn! Har skickat in en kundansökan till swedbank. Måste få ett visakort fixat nu så jag kan börja betala via nätet. Som det är nu betalar och köper jag allt kontant, tillochmed hyran haha. Men måste börja ha en ordentlig nätbank och sånt nu. Min hyresvärd bor ju i Thailand under vinterhalvåret så måste kunna betala in hyran via nätet då. + beställa kontaktlinser och hundmat och kläder och massa annat, finns så mycket kul att klicka hem på nätet :D


Swedbank har jag fått höra annars att de har den bästa internetbanken, låter ju lovande :)

Av Alexandra Hofman - 26 augusti 2012 16:31

Det har regnat hela dagen, så nån promenad blev det inte frågan om. 

Idag har jag hostat och vart sjuk igen, usch. 
Gjort tomatsoppa oxå. Blev väldigt kryddstark, men gott och mättande!


Några korta promenader med hundarna nu som då emellan regnskurarna. Annars händer väl inte så mycket mer idag! :)

 

Av Alexandra Hofman - 26 augusti 2012 11:00


Missas bild

  Min förkylning har blossat upp igen. Alldeles hes på rösten är jag. Nåja, ska ligga i sängen och dricka varmt i några timmar så borde det bli bättre. Ska ut och gå med Carina och Elliot lite senare nämligen så måste få ordning på detta. Var ut och gick en kortis med mina tre hundar, gick sådär.. :P


Jack och Trolla drog åt olika håll hela tiden, Trolla trasslade in sig i kopplet, och sen samtidigt var jag tvungen att hålla koll på Mimmi så hon inte sprang ut på vägen. För att inte tala om skällandet!



Av Alexandra Hofman - 26 augusti 2012 09:45

Vad är detta för bär, kan man äta dem? haha :D De växer på en stooor buske ute på vår gård.

 

Av Alexandra Hofman - 25 augusti 2012 19:49

Har haft en finfin dag med underbart sällskap!
Tog bussen med Trolla in till stan och mötte upp Missa och två andra tjejer och handlade lite inför träffen. (dryck, mat och en engångsgrill)

 


Sen satt vi vid plattan och inväntade folket. Det kom en hel del, dock trodde vi det skulle vara lite fler faktist.

Sen vandrade vi iväg till Fridhemsplan och Rålis-parken. Ja, vi gick dit, så nu har jag lärt mig den vägen oxå! :D

Tungt dock att gå i högklackat och med valpen.

 



Vid Rålis satte vi oss ned i parken. Det var sommarvärme, härligt, jag som trodde det hade blivit höst! :D Men är tydligen alltid sommar där. (;

Vi talade om allt som våra liv går ut på, dvs livet, kalorier och mat och sånt helt normalt :D


Vi grillade lite oxå.Trolla åt tomater oxå :D

   


Gruppen tunnades ut så småningom och många gick hem. Jag, Olle, Missa, Emma, Marianne och Shelley följde en tjej till Rådhuset så hon kunde ta bussen till stan för att inte missa sitt tåg. Nåja, Sen gick några av de andra vidare, jag och Trolla tog bussen till stan för att sen fortsätta till Lidingö.


Vi kom hem till Lidingö typ 18.45 Så det har blivit en lång dag, sammanlagt över en timmes motion, och inte särskilt mycket kalorier. Får jobba hårt på ätandet ikväll för att komma upp till min kalorigräns! Skoskav på fötterna, och Trolla är jättetrött. Nu kommer jag inte uppdatera mer ikväll, Godnatt! :D

 

Ovido - Quiz & Flashcards