Alla inlägg under augusti 2012

Av Alexandra Hofman - 12 augusti 2012 11:13

Det är väldigt många som börjat äta vegan-kost nu, iallafall i min bloggkrets. 

Efter att ha kommit över lite material från djurens rätt har även mitt intresse ökat. 

Jag kollade in hemsidan, och om ni vill beställa hem material, tex vego-recept och liknande, kolla in denna sida:

http://www.djurensratt.se/djurens-ratts-material/bestall-material



Vegansk mat är nyttigare, man lever renare och är inte en lika stor påfrestning på miljön. Det är även ett bra bantningssätt.

För att inte tala om alla djur!  Det vet vi ju sedan länge att djuren som föds upp för att bli mat inte lever ett särskilt bra liv. Aveln på kycklingar tex, helt absurd! Aveln är inriktad på tillväxt och hönsen har ont i benen för att de växer alldeles för snabbt och blivit avlade för att ha en onaturligt stor kropp. 



Men knappast gör det skillnad om en enda person blir vegetarian?? Joo faktist! En person som äter allt, bidrar till att 14 fåglar och djur mister livet varje år. Även massor av fiskar. Tänk vad många det blir under hela din livstid! Det gör skillnad.


Jag har inget emot att äta kött. Men sättet som djuren behandlas på är inte acceptabelt. Vilt är en annan sak, då har djuren iaf haft ett normalt liv, så det är helt naturligt. Men inte att grisar transporteras tusentals mil i en trång, varm lastbil, bara för att slaktas, thats onaturligt. Lär er skillnaden och försök lev efter det. 


         

Av Alexandra Hofman - 11 augusti 2012 22:00

 


Kvällen börjar lida mot sitt slut, vi har ätit god mat och kräftor. Jag åker ju till sverige i veckan så rätt passande med en sånhär middag. Jack har somnat, samma sak med valpen. Trötta efter allt spring. Chihuahuorna är oxå trötta. Vi ska åka hem snart, jag sover hos mina föräldrar i natt.

Av Alexandra Hofman - 11 augusti 2012 19:47

Nu är vi ute på sommarstugan, hela familjen och alla fyra hundar. Första gången jag är här i år I think. Har inte simmat en enda gång heller i år, så kallt ju! Men idag gick jag ut i vattnet med Jack kopplad så han fick gå i vattnet. Det är jättebra motion när en hund har höftledsfel. Precis som simning, vilket det blev liiite av. Men Jack vågar inte gå alltför djupt, han är rädd för att drunkna. 


                       

Av Alexandra Hofman - 11 augusti 2012 11:51

Nu är jag hemma hos mina föräldrar ute på landet. När jag kom hem blev jag glatt hälsad på av alla fyra hundar! :) Kaos!


   

 

Jag i våras när jag bara hade två hundar. Nu har jag fyra stycken som jag står som ägare på! Men Trophy, den bruna chihuahuan, bor hos mina föräldrar.

Av Alexandra Hofman - 10 augusti 2012 20:45

Finns inte mycket att göra i vasa när man inte har hundarna med sig. Hela dagen har jag inte gjort annat än suttit framför datorn och försökt komma ikapp alla olästa inlägg på bloglovin. Går inte jättebra. Har ingen baksmälla whatsoever. Det är ju tur. Aaah, längtar tills jag får komma till sthlm och fortsätta mitt ordentliga leverne med dieter och gym var dag. Nu har jag så ofta baksmälla och jag vågar inte träna de dagarna. Inte alltid iaf.


Reidar har fyllt min kamera med onödiga bilder. Har raderat större delen men några bra på mina hundar fick han till iaf! :)


     

Mimmi har såååå liten nos! :)

Av Alexandra Hofman - 10 augusti 2012 17:57

Idag fyller min fina hund Jack två år! Han blir officiellt vuxen! Visst är det kul med valpbus och allt, men det är nu han är i den perfekta tävlingsåldern istället. Han blir lugnare och lydigare och har inte samma vilja att busa. Lite tråkigt ändå, man vill ju inte att ens hund ska bli gammal.


     

Av Alexandra Hofman - 10 augusti 2012 12:51

  Hade en jättekul kväll igår! Gänget möttes upp hos Daniel, vissa köpte sin dricka och sen började vi gå. Ett stoooort gäng gick vi där, med kassar fulla med alkohol. Inte lite misstänksamt heller, haha ;) Förfestade vid stranden jättelänge, private party. Massor med folk, de allra flesta drack. I början var det lugnt men med en rasande fart ökade volymen ;) Folk drack snabbt och festen drog igång påriktigt.


Mot kvällen började vi gå mot Hoviska. Vi gick i lite olika klungor, jag gick med Daniel, Ville, Anna och Calle bl.a Utanför fängelset ropade vi in mot fönstren, och vi fick kontakt med en kille där! Aaaaw, han talade rikssvenska och ville ha sprit! Stackars dom där inne. Undra föresten vad en rikssvensk kille gör i vasas fängelse.


Sen kom vi till Hoviska. Hittade resten av gänget. Ganska kaos med mycket, nej MASSOR av folk! Precis som förr i tiden. Folk överallt och hela tiden träffade man nån. Satt på lite olika ställen, drack öppet (för jag såg inte en enda polisbil konstigt nog).


Gick hemåt sen senare. åååh, så kul kväll, men jobbigt att gå hem i kylan, och så var det jättekallt på hoviska å. Har ont i halsen nu. :/



Av Alexandra Hofman - 9 augusti 2012 14:56

Har varit på BodyBalance på gymmet idag.

Sen var jag till hundgården med alla tre busar.

Nu har jag varit till alko ett par gånger och

min mamma har hämtat hundarna.


Nu fattas bara ett par timmars fixande med mig själv så är jag redo att möta stan! :)


 

Blogghund

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards