Alla inlägg under augusti 2012

Av Alexandra Hofman - 22 augusti 2012 11:28

Det blir tidiga mornar här, känns bra! :) Har iaf varit ute med hundarna. Skogspromenad med Jack, och sen träning med alla. Så nu är de säkert lugna ett par timmar iaf. Jag ska väl bara fortsätta här framför datorn, fixa i ordning min vardag typ :P Stannar hemma hela dagen idag oxå, är fortfarande sjuk men är på bättringsvägen, så imorgon blir det ett kärt återseende med zumban på medborgarplatsen! :D


 

Alltid hungrig, söker efter mat!

Av Alexandra Hofman - 21 augusti 2012 19:36

Jag har verkligen MASSOR att ta igen på datorn nu. Innan jag åkte från finland läste jag klart alla bloggar så det var 0 olästa på bloglovin. Idag när jag kollade var det flera hundra! Har iaf lyckats få ner antalet olästa inlägg till 150 idag, men det har tagit sin lilla tid. Värst är ju kissie och widerstedt, deras bloggar har nog tagit ett par timmar minst att läsa!


Andra data-jobb har jag fixat så gott det går. Anmält mig till balettkursen finally. Kunde ju inte göra det i finland när jag inte kom ihåg mitt svenska personnummer haha. Bestämt träff med en potentiell kund inom min hundverksamhet eller vad man ska kalla det. :P Bokat valpkurs till Trolla. Talat med en instruktör om privatträning för mina olydiga hundar.



Annat jag gjort idag är att gå småpromenader med hundarna lite nu som då, och tränat lydnad har vi oxå gjort. Har oxå fixat lite med hundgallret. Men hundarna måste tyvärr vara kopplade där inne nu, har ju visat sig vara omöjligt att ha dem lösa då de rymmer allihop, kryper under gallret.



Har haft fullt upp hela dagen med massa jobb, så har varit tvungen att sitta framför datorn hela tiden. Men passar ju bra med sånt nu när jag är sjuk. Imorgon blir det samma sak, kan fortfarande inte gå på gym :/


Dietandet är iaf i gång, tur det! :)

    

Jacks HUNDMAT!


Av Alexandra Hofman - 21 augusti 2012 11:34


Gillar denhär låten, den är rätt gammal, men bra.

Av Alexandra Hofman - 21 augusti 2012 11:10

Vardagen är återställd, om än lite mulet väder. Hundarna sover, själv är jag fortfarande sjuk. Har zumba inbokat idag, men tror att jag blir tvungen att skippa det. Imorgon ska jag träffa en tjej som har en pudel, jag kommer antagligen få jobb som dagmatte till den :)


På lördag blir det träff med tjejerna, det var nån som skulle ta med en hund, så tror att Trolla får hänga med. Då får vi hoppas på bra väder, eftersom vi tänkte sitta ute i nån park.


Det känns skönt att få tillbaka lite rutiner, få känna kilona trilla av en igen. Semestern i finland var inte barmhärtig mot vågen om man säger så. Så det ska bli skönt att återgå till rutinerna, äta nyttigt och motionera, och samtidigt ha mera energi!


Här kommer lite bilder från båtresan hit!


                   

:)

Av Alexandra Hofman - 20 augusti 2012 22:55

Nu har vi sagt hejdå till daniel som åker hem imorgonbitti. Vi har spenderat kvällen med att köra runt i stan, lärt oss gatorna lite bättre. Börjar kunna den östra delen riktigt bra, allt mellan t-centralen och lidingö. Det går ju bra att köra i centrum oxå, vi hittar alltid parkeringsplatser på gator nära drottninggatan om vi ska dit.

Själv har jag ingen bil, så nu blir det till att åka kollektivtrafik. Sååå jobbigt. Bor 8km från södermalm, och dit tar det en halvtimme med kollektivtrafiken! Östermalm dit jag oftast åker tar 20 min men även det känns lite långt bort. Skulle vilja flytta närmre fast då skulle vi inte få lika stor lgh som nu, och så är det ju så bra för hundarna här oxå.

Såg föresten en uggla idag på lidingö, den satt på en stolpe på en busshållplats, men flög iväg innan jag fick en ordentlig bild.

Av Alexandra Hofman - 20 augusti 2012 18:10

Trafikstockning i klaratunneln:p har varit i stan hela dagen typ, köpt mitt internet iaf:) nu är hundarna med oxå, ska åka till en hundpark.

Gps:en är trög. Men man skulle nog inte klara sig utan gps här. Vilket förklarar en gång när jag skulle köra från city till södermalm utan gps och hamnade typ 17 km utanför stan;)

Av Alexandra Hofman - 20 augusti 2012 09:16

Fortfarande sjuk, så blir inget återgående till mina svenska rutiner än. Uppdaterar fortfarande från mobilen, för jag har inte skaffat nåt internet än.

Jag laddade ner rabble appen som kissie tipsade om. Där finns ett erbjudande från halebop. Man får nätsticka och 9 dagars surf för bara 39kronor! Då är det inget krav att fortsätta heller. Tänkte iaf testa det, för mitt telenor krånglar ju något otroligt. Var inne i telenorbutiken oxå, de sa bara att jag kunde skicka modemet till verkstan, vilket skulle ta 2-3 veckor. Så blir att testa ifall halebop är bättre:)

Av Alexandra Hofman - 19 augusti 2012 19:07

Grannarna klagar, men inte på jack denna gång. Trolla har blivit väldigt olydig, lyssnar inte ett dugg. Hon rymmer ur hagen och springer och skäller på folk som går förbi. Det är nästan omöjligt att fånga in henne oxå, hon springer undan.

Igår höll jag på med hagen hela kvällen.. Har lagt ner massor med tid och pengar på den, men inte en enda av hundarna hålls kvar i den. Känns väldigt hopplöst när de bara rymmer, tillochmed mimmi har börjat lyssna sämre, antar att det smittar av sig.

Trolla började annars ifrågasätta mig och trotsa redan då hon var 3 månader. Trodde inte det skedde så tidigt. Hon är väldigt bestämd och biter väldigt mycket på de andra hundarna och försöker stjäla deras mat. Jacks sår som trolla orsakat börjar läka iallafall så det är ju bra:)

Ovido - Quiz & Flashcards