Alla inlägg under augusti 2012

Av Alexandra Hofman - 15 augusti 2012 14:07

Trolla är jättetrött nu, sovit mycket sen vi kom till stan.

Resan är iaf bokad nu så vi tar dagbåten på fredag:) Skönt att äntligen ha det fixat!

Av Alexandra Hofman - 14 augusti 2012 19:29

Skriver några finska inlämningsuppgifter, roligt ;) Undrar bara vad läraren säger när hon läser. Jaja, jag skrev ett mejl iaf och sa att jag inte kunde någon finska så inlämningsuppgifterna blir nog inte värst bra. Men kul att läsa i efterhand. Minns att Natu alltid ville läsa mina finskauppsatser för de var så himla roliga med all slang-finska och stavfel haha ;D Iofs är jag på gymnasiet nu och borde skärpa mej, men näe, jag vill ha kul lite till. 6 kurser kvar och sen får jag aldrig mer ha finska, haha, men kan nog passa på att lära mig lite under kursernas gång iofs.


 

Av Alexandra Hofman - 14 augusti 2012 14:18

Nu är jag tillbaka i stan, hann inte blogga tidigare. Steg upp rätt tidigt, tog med Jack och Trolla och for till Närpes med mamma. Min optiker finns där, och behövde skaffa nya linser. 


Samtidigt hade vi bokat tid för vaccination av valpen, på Närpes Djurklinik. Har inte varit där förr, men det var riktigt bra! Vi kom dit redan innan vår tid men det var ingen kö så hon kunde vaccinera genast. Jack hade vi inte bokat nån tid för men han följde med ändå. Han har ju blivit biten av Trolla och ett sår är extra djupt så det har blivit inflammerat. Veterinären kollade på det osv, han fick medicin.


Vaccination av valpen kostade 56 euro där. Förra gången var jag på Saari djurklinik i vasa, där var det 63 euro. Skiljer mycket mellan storstad och småstad, undra hur mycket det kostar i sthlm tro?? Måste vara rätt dyrt. 


   


Jacks sår på kinden. Veterinären har klippt av lite päls, samt försökt sticka hål, men inget var kom ut. Spolade oxå med vatten. Men det blir väl bra med medicinen :)

Trolla har så himla vassa tänder!


Av Alexandra Hofman - 13 augusti 2012 20:55

Jag är hos mina föräldrar nu, och skulle passa på att boka båtresan.

Men finns inga bilplatser kvar före på fredag, vafan!?
Brukar inte vara slut på dem.

Men ska se om jag lyckas få fredagens platser bokad innan de tar slut.


Måste ha en bil med, för klarar liksom inte att själv bära med mig tre hundar och massa tunga resväskor.

Sen ta taxi till Lidingö. Det funkar inte.

Gick bra när jag bara hade Jack. Men inte nu när jag har en galen tollare och en rädd chihuahua. :P


Men ska iaf sova här, godnatt!


       

Av Alexandra Hofman - 13 augusti 2012 14:55

Kollade just genom finska uppgifterna jag har denna period. Jag har aldrig gått nån gymnasiefinska-kurs förut, utan kan bara sån finska man talar när man är ute och super, haha. Men iaf, det finns 6 kurser i finska man måste gå, där kurs nummer 6 är svårast. Denna period går kurserna 1 och 4. 


Jättejobbiga inlämningsuppgifter på kurs 4, jag förstår inte ens vad frågan betyder. Ska jag betala nån för att göra dem till mej?:D För proven måste jag ju klara om jag pluggar ord.

Av Alexandra Hofman - 13 augusti 2012 11:29

"Drinkorexia är en kombination av svält under dagen (anorexi) med festande och drickande på natten (alkoholmissbruk)."


Läste lite grejer och kom in på Drinkorexi. Stämmer rätt bra på alla jag känner haha ;P Jag fastar alltid de dagarna jag ska supa. Kanske nån lätt frukost ibland. Fast jag gör det mest för att bli full på så lite som möjligt. Jag tycker det är jättebra, klart man ska prioritera livet före mat. Festa kan man bara göra då man är ung. Eller visst man kan göra det då man är gammal oxå, men håller man på och både äter och festar ofta då man är ung, då är man säkerligen fet då man är äldre om man fortsatt så hela livet. Äta kan man göra då man är gammal och inte har lika många krav på sig att vara size zero längre.


Själv är jag ingen bra förebild vad gäller drinkorexi osv...  Dessutom är jag rätt lat och orkar inte festa lika mycket som tex kissie och de andra. SÅ NOT YET, men det är mitt mål att bli en snygg smal tjej som festar mycket och samtidigt orkar uppehålla ett vardagsliv med träning och intressen.


 

Hur kombinera drinkar och ett roligt uteliv med en kropp som den nedanför?

Well, genom att skippa middagen!

 

Gym

Av Alexandra Hofman - 12 augusti 2012 19:09

Nu har jag precis varit på BodyBalance på LadyLine. Idag är sista dagen jag har mitt gymkort. Var ju planerat att jag skulle åka hem tidigare, men vistelsen i finland blev förlängd pga läkartider, veterinärtider och en optikertid. Men åker troligtvis på onsdag :)


Har börjat boka in lite gymtider i sverige oxå, man måste ju boka på förhand för att få plats. Men shit så köerna blivit långa, är nog mer folk som vill gymma nu på hösten än vad det var i somras. 


 

Är i stan nu med alla hundarna

Nej

Av Alexandra Hofman - 12 augusti 2012 15:14

Stress stress stress. Jag måste åka ensam till sthlm, måste få resan bokad nu! Vet inte hur man gööör. Så måste jag packa med mej så mycket som möjligt. Jobbigt att leva som på resande fot, med alla sina grejer och familj och vänner i finland, men själv e man fast i sthlm. Nåja det blir väl bättre. Måste stressa vidare, bye!

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards