Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Alexandra Hofman - 19 mars 2012 21:40

 


Håller min frukt-och-grönsaks-diet. Köpte en honungsmelon idag, kostade bara 12 kronor! Dock går man inte ner så mkt i vikt, kanske borde testa yoghurtdieten som Hanna Widerstedt??

Har träningsvärk, lite överallt med främst i benen. Har bokat alla träningar på gymmet klart nu innan jag ska hem till finland. Bokade något pass varje dag utom på lördag, då jag planerar att vara bakis faktist!! Haha :P Bokade DanceAerobic på Hötorget oxå, på onsdag. Imorgon är det Shape här på Medis, vet inte riktigt vad det är, men det får man se då! Har ju testat på mycket nytt här. Jättekul att gå på gym här, men visst är det annorlunda än i finland. Spinningen i finland är mycket mer varierad, här är det ju cyclingpass bara. Men som tur e har jag kvar mitt gymkort i finland ännu, så ska träna ordentligt de två veckorna jag är där. :)


Godnatt!

Av Alexandra Hofman - 19 mars 2012 21:29

 


Jack har ju varit allmänt rädd här i stockholm men nu börjar han tuffa till sig!

Han har inte vågat gå upp i min säng tidigare, för det är en vattensäng. Men nu hoppar han upp nu och då och tycker att det är kul. Bra balansträning iaf!

Tidigare när vi var ute och han hörde en motorcykel gasa förbi fick han panik och sprang mot dörren. Men idag tittade han lite misstänksamt mot den, men sen fortsatte han streta framåt.


Det kan ha att göra med tjejer. Han gnäller nämligen rätt ofta nu och vill ut tidigt på morgonen även fast han inte är särskilt kissnödig. Han vill bara få träffa alla härliga hundar i staden!


Idag träffade vi den första människan i sthlm som såg att han var en FINSK Stövare. Det var ju kul att han är rastypisk iaf! ;)


Vi träffade även en kvinna med en stor svart New Foundland, den var assistenthund eller något sånt. Hon såg att jag hade problem med Jack (han drar alltid och ska fram till alla hundar vi möter, stress) så ska jag inte låta honom leka med hundar. Det han  behöver är en promenadkompis, alltså någon att bara gå ut och gå med. Då blir den hunden en i flocken och man skapar inte samma stress som sker när hundar leker tillsammans. Hennes hund får bara vid speciella tillfällen leka med hundar inomhus. Men han fick hälsa på Jack, och den hunden var hur lugn som helst! Jack hade oxå en väldig respekt för honom.

Av Alexandra Hofman - 19 mars 2012 09:41

Kallt det var ute idag! Usch. Klockan 12 ska jag till SATS Medis för cycling och core. Sen tror jag det blir en sväng förbi lidl, de har bananer på erbjudande så... :) Sen måste jag till Hemköp å köpa blodappelsiner, äpplen och hundben. Och på Ica har de kiwifrukter för 1 krona styck! :) Men hemköp är den billigaste och bästa butiken här tycket jag.



Har bokat hemresan till finland nu! Torsdag 29 mars anländer jag. Sen blir det fullt upp på helgen med högskoleprovet och hundtävling. Kanske det blir ollis på tisdagen?

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards