Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Alexandra Hofman - 25 mars 2012 22:39

Det var så kul att vara hos iisa! Man blev lite avundsjuk på de hon hadde där, familjeliv å sånt. Och södertälje var fint, eller iaf östertälje där vi var.


Då jag kom fick jag agera barnvakt direkt för båda barnen skrek. Det gick bra faktist, det var kul. Jack tittade lite misstänksamt på dem och höll sig undan men sen sökte han sig till sin tjej, Bella ;) Sen skulle barnen sova så då kunde iisa och jag dra i oss lite alkohol. När vi skulle gå sen så missade vi bussen, men Anders var snäll nog att komma och skjutsa oss. :) Vi gick in på The Strip, i början var det ganska folktomt men det blev mer och mer folk allt eftersom.


Det var ju inte alls massa utlännigar där, utan det var helt normala svenska ungdomar. Det var kul, men folk var ju lite dryga och sådär. Vi drack oss inte stupfulla, men vi var sådär kul påverkade. Träffade en hel del folk, men visst, detaljer har jag nog glömt. Anders syrra (anders är iisas kille) Maria var där oxå! :) Jag hängde med till rökrummet nusomdå, fast rökte inte förståss. (A) Då ismen spelade så stog jag där nära och tog bilder haha. iisa var försvunnen då. Det var najs stämning.


Då krogen stängde gick vi ut. Diskuterade med folket var efterfesten skulle va. Var några killar som skulle ha en, så vi följde med i deras taxi. Big mistake dock, det var tråkigt där! Killen som hade lägenheten hade en kanin iaf, fast jag släppte ut den i lägenheten x) Men killarna var dryga och snåla, hade bara äckligt vin och öl :P Så jag drack lite vin där bara. Men sen gick vi ut. De ringde en svarttaxi åt oss, kostade 150 kr hem till iisa. Då vi kom hem hörde vi ett dovt morrande innifrån, det var vakthunden Jack som tjänstgjorde. Vi gick och la oss direkt. Klockan var tydligen 6 när vi kom hem? Faktist lite bättre här i swe då alla drar på efterfester, i finland går man ju oftast direkt hem när krogarna stänger kl4. 


Stackars iisa fick bara sova 2 timmar inatt, men så är det att ha barn. Själv vaknade jag halv 12. Dagen har vi spenderat ute i solskenet. Så jävla varmt väder, skönt att sola och leka med hundarna i gräset. Skulle ha kunnat stanna där haha ;P Men Anders körde mig till pendeln 16-tiden så jag skulle hinna hem nångång hehe. Men det blir garanterat mer fester med iisa, även fast allt är lite annorlunda nu jämfört med våra galna tonårstider!


     

Vi var lite dåliga på att ta bilder, eller så är det kamerans fel, hehe ..

     

Av Alexandra Hofman - 25 mars 2012 22:28

   


Jack har umgåtts hela gårdagskvällen, natten och dagen med tollaren Bella. Jack har busat och haft en riktigt rolig natt, så det var egentligen lika bra att hundvakten avbokade, annars hade jag ju inte tagit med hunden!


Han tyckte att iisas barn var spännande oxå, fast han var försiktig och lite rädd i början. Han visste inte om de var djur eller människor typ.


Idag tog vi pendel hem då. Gick riktigt bra, Jack la sig ner och sov även fast han var lite rädd. Han blir mer världsvan nu när jag släpar med honom överallt haha. Vi tog tåget ända in till centrum, gick genom centralstationen och sen t-banan hem till Skanstull. Idag har han sovit hela dagen, var väldigt uttröttande för honom tydligen ;)

 

Jack sover i pendeltåget.

Av Alexandra Hofman - 25 mars 2012 15:55

Vaknade upp halv 12 imorse till barnskrik och hundskall. Som det skall vara då hehe. Nä men vi kom hem med en svarttaxi imorse klockan 6. Var på en efterfest som verkligen sög!


Krogen var awsome, fast bara snåla killar och dryga tjejer där. En kille skulle bjuda på drinkar till oss, han beställde in 3 cider. Men sen sa han till bartendern att han bara tänker betala ena. Han trodde inte jag hörde, så efter sa han till mej att han tyvärr bara har råd med en. Så jag betalade min och iisas cider, stegade därifrån och så fick han inte se mer av mej den kvällen! Fast killar hängde efter mig när de hörde att jag var från Södermalm. Annorlunda att gå ut här än i sthlm. Men alltsomallt var det en kul kväll!


Vi dansade, och så spelade Ismen, tog bilder av dem som jag kan ladda upp när jag kommer hem. Ska börja dra hem nu strax, tar pendeln med Jack. Det är verkligen härligt här, jag skulle vilja bo här! Inte med tanke på människorna då, men gården. Hundarna springer och leker utomhus för det är inhägnat.

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards