Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Alexandra Hofman - 22 mars 2012 14:15

Igår var jag på fest och hade min livvakt Jack med mig! Vi tog t-bana från skanstull, bytte vid t-centralen och sen åkte vi till Universitetet. Det gick riktigt bra, Jack la sig ner tillochmed. Dock fattar han inte att han inte ska gå och nosa på alla människor runt omkring honom, men som tur var så var de flesta förstående och hälsade på honom.




Här på följande bild står vi bara vid en rulltrappa som står stilla. Vi har inte åkt rulltrappa, utan vi tar alltid hissen.

   


På vägen från t-banan till studentområdet kunde jag släppa lös Jack, det var stora gräsområden där. Är så glad att han lyssnar på "Stanna", även fast han är ganska busig och ouppfostrad i andra situationer!   


   


Bilderna är tagna vid Universitetets station när vi väntar på tåget hem. När vi anlände till Skanstull träffade vi en Norrlänning, som förvånat frågade "Har du en stövare i stockholm?!?" Han hade bott här i 15 år och inte en enda gång sett en stövare. Vid såna tillfällen är man stolt över sin hund, och jag vet att jag gjorde rätt när jag skaffade denna rasen.

Av Alexandra Hofman - 22 mars 2012 13:59

Bra låt!


Trots hund och morgondagens Zumba tog jag mig igår ut till Universitetet för en spontan liten fest i studentrummen. Jag fick i mig vodka, malibu, cider och olika likörer men höll mig trots det förhållandevis nykter. Jag skulle faktist kunna tänka mig att bo i studentkorridor, riktigt trevligt är det där. Jag festar ju som stockholmare nuförtiden, med andra ord klarar jag av att bara dricka lite, behöver inte dricka mej stupfull som man måste i finland. Ganska skönt att slippa den värsta baksmällan är det ändå.


Jag gick hem tidigt iofs, men ändå ett kul avbrott i vardagen. :) Mer sånt!


Av Alexandra Hofman - 22 mars 2012 13:39


Jag har varit på Zumba, samma som jag var på förra torsdagen! Asså det är så jävla bra, kunde dansa hela natten... Blir nog bättre med en kille som verkligen kan dansa som instruktör, mycket bättre än alla zumba i finland.


Baksmällan försvann när jag dansade. Men så är det ju oftast så att baksmällan är mildare om man dricker flera dagar i rad. Idag har jag mycket att göra, många mejl att skriva och grejer att fixa, (samt bigbrother avsnitt att se på xD). Det blir så förstår ni om man festar för ofta. :) Och ja, idag ska jag inte dricka en droppe!

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards