Alla inlägg under juli 2012

Av Alexandra Hofman - 3 juli 2012 16:05

Hade stigit upp i tid och allt var klart, släppte ut hundarna lösa i hagen och ska gå efter en tröja. När jag kommer tillbaks är Jack borta. Shit det är liksom bara 15 min tills min buss går! Så trodde jag skulle missa min klass. Men efter en korts stunds letande hör jag ett dovt skall. Då är det Jack som står uppe på en kulle i skogen och skällde ner mot vägen, där det går en man med en beagle tik. Jack springer fram till dem och hälsar på tiken, under tiden springer jag från andra hållet för att koppla honom. 


Som tur var så var mannen trevlig, sa att hans beagle brukar oxå rymma. Så vi gick hem, jag stängde in Jack, tog min väska och joggade iväg till bussen, och jag hann! :D


Väl på gymmet vad det SatsPowerStep, jag trodde det typ skulle vara extra konditions steppklass. Men det var kombinerad bodypump och step. Bådade inte gått eftersom jag är så dålig på bodypump. Men det gick bra iaf, och mot slutet hade jag riktigt bra med energi även fast jag var lite trött i början.


 

Av Alexandra Hofman - 3 juli 2012 09:30

Just nu:

Av Alexandra Hofman - 2 juli 2012 20:44

Tiden rinner iväg, dagen har gått så mycket snabbare nu när jag var på ett så sent gympass idag. 

Min dator är så jobbig och trög, svårt att hinna läsa alla bloggar.

Men dagen har iaf gått lika superbra som de flesta andra dagar denna vecka, både med maten och träningen. 


Imorgon blir en större utmaning, då är jag bokad på SatsPowerStep, kommer nog bli energifyllt! 

Ska äta en bättre frukost då, för man orkar rätt dåligt annars. Så blir väl gröt tror jag.

Förhoppningsvis förbränner man en hel del på det passet, ingen aning dock hur jag ska räkna ut hur mkt... :s


Nu har vovvarna fått mat och jag ska surfa runt lite till innan det blir läggdags! Ha det! :)


 

Av Alexandra Hofman - 2 juli 2012 16:52

Var på Hot Mojo idag igen, najs! Sen åkte jag förbi nån butik för har liksom inget att äta hemma. Köpte lite knäckebröd och grönsaker, sen hittade jag svensk färskpotatis för endast 1 kr kilot! Så köpte en påse såna. 


Hemma blev det bara att kasta in väskan å koppla Jack å ta med alla hundar ut. Vi gick här i skogen lite och sen på vår gård. Ute vid vägen kom två West Highland White Terrier hanar gåendes, och de fick hälsa. Lilla valpen blev först nyfiken, sen lite rädd, sen vågade hon hälsa! Så kul att se att hon är social. Mimmi sprang iväg och var rädd, morrade på avstånd. Så är ju min andra chihuahua oxå.


Valpen gosade även lite med ägaren, så idag har hon fått bra socialträning! Går ju riktigt bra detta, hon är en modig och framåt tjej. Dock kan det bli problem på lydnadstävlingar om hon får för sig att springa fram och hälsa på domaren elr liknande, haha. :P 


Mimmi sprang iväg, så jag gick in med de två andra och hittade Mimmi utanför terassdörren, hon brukar göra så om nåt skrämmer henne. Alltså krypa under hundgallret och vänta inne i rastgården där det är tryggt. Haha :P Dock är jag inte det minsta rädd att hon ska rymma igen, hon verkar trygg och vet var hemmet är!


   

Två gäspande hundar

Av Alexandra Hofman - 2 juli 2012 14:45

Aaw så söta! Jack älskar verkligen sina tjejer :D Så bra att de funkar ihop alla tre. 

Mimmi brukar även hon ta hand om valpen, slicka henne osv. Valpen busar, biter Mimmi i benen, då morrar Mimmi åt henne :)


Föresten såg jag och Jack ett rådjur då vi var ute och gick i ett villaområde! Ganska coolt, det sprang över vägen sisådär 20 meter framför oss, oj så nyfiken Jack blev! Om en hund inte har jakttendenser innan så får den det definitivt i sthlm, här kryllar det ju av vilda djur! :O


     

Av Alexandra Hofman - 2 juli 2012 12:15

Fattar inte varför det ska vara så svårt att dricka vatten. Jag måste ju öka mitt vätskeintag för jag dricker typ inge vatten annars. Så planen är att jag ska dricka mkt nu i några veckor så det blir en vana. 


Har köpt light saft, så ibland tar jag nått glas smaksatt med det istället.  Då går det lite lättare. Igår lyckades jag få i mig hela 3 liter, ganska otroligt!


Men å andra sidan ironiskt, säkert får jag i mig långt mer än tre liter lonkero och andra grejer när jag är ute och super i finland? Och då har jag minsann inte svårt. Äh vet inte vad det är, men blir illamående av för mkt vatten. :P

Längtar faktist till krogen i finland, länge sen jag var där nu, på krogen alltså. Måste varit senast i påskas. De senaste gångerna blev det massa hemmafester där istället, orkade inte gå på krogen då. Men nu denna gång blir det mer krogbesök hoppas jag :D 


 

Haha, såhär ser det ut när jag ska på krog vintertid x)

Av Alexandra Hofman - 2 juli 2012 10:15

Skönt med sovmorgon! Idag blir det HOT Mojo med Ari Lipponen kl 14. Han e från finland faktist =)


 

Kolla på Jack, visst är han vacker? Ståtlig. Men stark! Man fan flyger ju efter honom då han drar :P Han väger 35 kilo, det är ganska mycket! Mer än hälften av min vikt ju, så inte konstigt jag har svårt att streta emot. Tänk hur svårt det är när det är hal is ute? haha.

Av Alexandra Hofman - 1 juli 2012 20:15

Dagen har gått jättebra i alla avseenden. Imorgon får jag sovmorgon för då börjar inte gymmet före 14? Sjukt sent för min del haha :D Får hoppas jag kan sova ändå på morgonen. Ha det bra så hörs vi imorgon! :)


       

Kolla vilket litet monster haha :D



Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards