Alla inlägg under juli 2012

Av Alexandra Hofman - 28 juli 2012 21:48

Festdagarna är det bästa i mitt liv här. I live for them.

Idag kom Gusse hit, eller han var med nån kompis där ute på gården.

Han drack sig i fyllan på egen hand, jag var ut ett par gånger och sa hej typ.


Annars så blev det inget annat gjort idag, de flesta var väl bakis.
Men det blir stor fest på tisdag, förhoppningsvis, me likey<3


  

Av Alexandra Hofman - 28 juli 2012 13:34

Gårdagens fest började tidigt. Folket började strömma in redan halv 6 typ.

Vi drack mycket genom ölspelet men enda som tycktes bli full var Veera.

Några satt ute vid bordet och andra satt inne.

Det var ganska mycket folk, folk som vi inte sett på läänge.


Senare kom Gusse förbi och blew everybody's minds with awsome trolleritrick! :D

Han var så jävla bra på kort-trolleri så alla blev helt chockade. Riktig trollkarl på g!!


Gänget började tunnas ut efter flera timmars drickande.

Det blev mörkt ute, alla satt ute förutom Daniel och Veera som var inne ;P

Det var riktigt trevligt.


Julkki å Benkku for hem typ halv tre och då var det bara Maija och Veera kvar.

De och Daniel var hungriga och gick till en grill, men själv ville jag inte äta så jag gick å sova. :)

De andra satt typ ute och åt och sen for de hem.

Perfect night again, alla fester tycks bli så himla lyckade nu förtiden.


            

Av Alexandra Hofman - 27 juli 2012 13:59

Steg upp i tid och drog genast till gymmet. Var på zumba och sen i bastun och solariet. :)

Sen kom Reidar å köpte cigg, och nu tog jag paus från städandet för att blogga.

Finns inte så mycket mer att nämna nu, ska snart till nån butik och inhandla alkoholhaltiga drycker.

Vi hörs!

 

Av Alexandra Hofman - 26 juli 2012 21:43

Usch så varmt det har varit idag.

Jag har iaf varit ute på promenad med Jack, Elin och hennes hund!

Stor skillnad på hundarna haha, för hennes är lika liten som en chihuahua ;)


De små hundarna, Mimmi och Trolla, har åkt till mina föräldrar över natten.

Bra för Jack att få egentid med mej, och bra för tjejerna att lära sig vara utan mej ibland.


Undrar hur man ska kunna sova inatt, det är olidligt varmt!

Imorgon blir det äntligen gymmet, har inte kunnat gå dit på flera dagar pga alla bakis-dagar.


 

Av Alexandra Hofman - 26 juli 2012 14:48

     


Var ju hemma hos familjen igår, där det vankades champagne och mycket mat. As usual ;P

Av Alexandra Hofman - 26 juli 2012 14:25

Här är jag, vaken och lever efter gårdagen!

Det var rätt kul, träffade mycket folk. 

Var med Tomas, Ida och Daniel först, sen kom även Gusse och hans bekanta med.

Dansade lite nu som då.


Sen var jag med en kille från nykarleby, vi var ute på cigg och så såg vi Elin och My gå förbi!

Vi övertalade dem att komma in på en drink :D

Vet int rikti va vi gjord resten av kvällen, vet int vem ja va med heller rikti.


Tydligen dansa jag, drack drinkar, samt talade med folk. 

Mot slutet var det helt galet många killar som hängde efter, vet inte alls vad de ville..

Jag kan inte säga nej, så jag tvingas ofta umgås med töntar å såna.


Men som tur var så såg Roxanna att jag var i nöd haha, så hon kom och hjälpte mej :D

När vi stod vid ingången och talade kom det hela tiden fram killar så hon fick sätta ut armen och typ agera livvakt.

Nåja, vi stod ute och talade i säkert en halvtimme, men sen gick jag hem, klockan 4 asså då krogen stängt.


   

Av Alexandra Hofman - 25 juli 2012 20:45

I'm going to the bar now, gonna meet my friends there at ten o'clock Finnish time.This blog is in Swedish time just so u know!


Min drink smakar mycket alkohol. Jag blandade lite av min sånahära cream-strawberry likör med 5,5% lonkero. Gött. Lite konstig blandning bara, men kom på det senast i fyllan att jag kunde slå min Rosa-Nasu drink i min lonkero på krogen, innan stängning, bara för att slippa hålla reda på två glas.


Jag har alltid två glas. Ett med lonkero och ett med Nasu. Nasu är en rosa drink som innehåller hallonlikör och mjölk, den smakar wonderful!


 


Nån som känner igen denna text, eller från vilken krog jag fotat den? :D:D Det är INTE pullo! ;)

Av Alexandra Hofman - 25 juli 2012 19:14

   


Har varit hos mina föräldrar, är nu i stan igen. Har öppnat min första lonkero, och det känns som att tiden stannar, allt blir bra med alkohol!


Väldigt lättpåverkad har jag blivit, that's really good!


Jag och hundarna fick skjuts hit av min moster. Men jag ska på krog snart så då får inte hundarna komma med. heheh :) Ska dit med Daniel, Tomas och Ida. Fast jag är väl den som ska dricka mest och stanna längst, brukar va så haha, för jag har inget jobb att tänka på så jag kan dansa till gryningen! (Y) Oh wonderful youth.

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards