Alla inlägg den 10 september 2012

Av Alexandra Hofman - 10 september 2012 21:56

Är hemma igen nu, ovanligt lugnt med endast två hundar ;)

Mimmi och jag åkte ju till Fruängen.

Där möttes vi av ett ungt par i min ålder som hade en kastrerad blandishane och så lilla Leffe, Mimmis kille.

Leffe är ljusbrun, korthårig och extra liten! Han väger endast 1,3 kilo och är typ hälften så stor som Mimmi.

Han är jättesöt!


De gillade varandra och Mimmi är kär! De var båda parningsvilliga men fick inte riktigt till det,

så det är nog lite för tidigt i löpet än.

Så Mimmi stannar där några dagar, kanske en vecka.

De lär nog märka när höglöpet är över. Båda hundarna har parats förr så det ska nog funka :)


Skönt för Jack att få lite vila!

Vilken tur dock att jag hade Jack, annars hade jag lätt missat att Mimmi löpt, elr iaf vilken dag det börjat.


 

Av Alexandra Hofman - 10 september 2012 15:44

Zumban var inte så kul, en tjej som höll den och de var de vanliga standardrörelserna, så ingenting att jobba med egentligen. Men bra att träna för fettförbränningen ändå.


Så trött idag oxå pga sömnbristen. Blir antagligen sent ikväll, eftersom jag ska va i fruängen kl 19. Sen vet jag inte hur länge jag är där, men hemfärden tar ca 45 min om jag inte blir stående å vänta på bussen en evighet.


Efter zumban vandrade jag ändå till t-c, eller gick in via NK först och kollade. Finns inga snygga höstjackor, så köper nog nån pälskrage/pälsväst att värma mig med<3 Men åh sån beslutsångest jag hade. Hittade en läderjacka med nitar som jag ville ha. Lite kallt med bara en sån, måste nog köpa mer tjocktröjor typ.


  

Av Alexandra Hofman - 10 september 2012 09:29

Inte fått sova så bra idag, Jack har varit uppe och gnällt mot morgonen. Tror att Mimmi redan börjar komma in i höglöpet, hon är inte lika arg mot Jack längre. Kanske bäst att föra henne till sin hane redan idag? Hmmm, får se.


Nu ska jag till Stureplan på Zumba, ciao!


 

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards