Alla inlägg den 16 september 2012

Av Alexandra Hofman - 16 september 2012 16:30

      Efter gymmet gick jag mot t-banan, just den uppgången var avstängd. Gatorna var fulla med killar som skrek och härjade och drack, samt poliser med batonger och gasmasker typ!?

Så gick till den andra t-banegången. Åkte till centrum och gick mot kungsträdgården.

Skulle träffa finaste Eira och hennes mopsvalp. Hon hade även med sig en kompis vid namn Olivia.


Vi träffades på vägen, gick vidare mot kungsträdgården.

Idag har nämligen stockholms kennelklubb en hund-dag där.

Det var massa fina hundar där! Några rasmontrar och hundföreningar, tex hundstallet var på plats.

Hade först tänkt åka hem genast efter gymmet och hämta en hund att ta med.

Men skippade det eftersom Eira redan var i stan när gymmet slutade och det tar sån tid hem till mig.


Det skulle nämligen vara en gratis tävling där kl 15, Stockholms Charmigaste hund.

Det skulle varit kul, men ja, då var jag redan påväg hemåt.


Vi gick till Klara kyrkogård och satt i gräset och snackade om det vanliga :)

Eira och hennes valp ska även de med till Norrtälje i helgen :)

Så vi funderade lite över skjuts, jag kan ju inte hålla i alla hundar själv i bussen.

Så får vi inte skjuts ska hon hålla i Mimmi och Mikaela får ta Trolla :)


Av Alexandra Hofman - 16 september 2012 16:15



Började morgonen med att åka till Fridhemsplan där jag skulle på DanceAerobic.

Instruktör var Cecilia Ehrling från Let's Dance!

SATS Fridhemsplan är oxå ett nytt gym för mig, första gången där.
Det var inte särskilt imponerande, rätt gammalt och endast en gruppträningssal.

Plus för stort omklädningsrum dock!


Cecilias timme var latinoinspirerad, många av de vanliga stegen man använder i latinsk tävlingsdans.

Så stegen kunde jag bra, fick jobba lite på motivationen dock.

Man måste orka hålla energin uppe under hela passet och komma ihåg de olika stegkombinationerna.

Typ chassé, mambo, sidosteg, snurr-snurr, och så vidare..

Mycket som även finns i zumba.

Det var nog inte den roligaste danstimmen jag varit på,

men kul att dansa för någon som man ser verkligen har dansen i sig!

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards