Alla inlägg den 12 september 2012

Av Alexandra Hofman - 12 september 2012 22:26

Har varit på valpkurs idag, tåget var försenat, så jobbigt! Växelfel, vad fan är det liksom.

Vi var ute och gjorde övningar först, sen gick vi in i hundrummet och tränade lite, och

sen var vi ute i rastgården och hade valpsläpp och gräv-övningar.

Olivias kurser är mycket varierande och roliga!


Vi är ju numera bara två deltagare tyvärr.

Men det ger oss lite fördelar haha, vi slapp ta tåget idag med för Olivia var snäll och skjutsade hem oss.

Det var tur det, för det var verkligen vääldigt mörkt och kallt ute!


  

Av Alexandra Hofman - 12 september 2012 14:32

Igår var då jag och en annan kille i min ålder hemma hos Olivia i Saltsjöbaden. Vi satt vid köksbordet och fikade och gick igenom teori-grejer som hör valpkursen till. Vi hade det väldigt trevligt.


Olivia erbjöd sig att skjutsa hem oss, först killen till Årsta och sen mej till Lidingö. Vi kommer riktigt bra överens, visade sig att Olivia gått 3 månader på veterinärlinjen i Polen men sen hoppat av och bestämt sig att bli hundinstruktör istället. Fick lite mer motivation då vi talade, tex dethär med att jag borde hoppa av långmatte i vasa och anmäla mig till komvux, för jag kommer aldrig klara alla mattekurser på distans utan hjälp.


Nåja, vi körde mot mej genom stan, det var rätt sent. Talade om hur idiotiska människor det finns här i stockholm som kan säga de mest sårande och elaka saker om hundar och hundträning. Hon ville skjutsa hem mej eftersom jag ändå ska till henne tre gånger denhär veckan, det betyder 6 timmars SL-resande under hela veckan bara för att träna hund ;) Så hon brukade nämna det till andra som klagar på att en halvtimme eller så är för långt att åka för att komma till henne.


Ikväll är det valpkurs teori igen, så ska snart fixa mig och laga lite godis att ta med åt Trolla. Jag gymmar ju inget nu när jag ska på valpkurs, tycker så synd om mina hundar att de ska vara ensamma så länge. Det står faktist i lagen här att man inte får ha hundarna ensamma mer än sammanlagt 4 timmar under dagen. Då har det nog hänt nån gång här i sthlm att jag brutit mot det :( I finland är det lättare, där är de i princip aldrig ensamma så länge som fyra timmar! Men galet med alla andra där som har sina hundar ensamma för länge.


 

Av Alexandra Hofman - 12 september 2012 12:32

Har haft en kronisk mobbare efter mej ett bra tag, de som träffat mej vet precis vem jag menar, då denne sårat mig otaliga gånger. 

Iaf, igår spårade det ur totalt och jag är glad att jag hade Missa, E, Mikaela, och de andra tjejerna som läser min skyddade blogg då.

De övertygade mig om att det mobbaren sa inte var sant, att orden endast är till för att krossa och få mig att må dåligt.

Jag är så glad att jag hittat riktiga vänner här i sthlm som är som mej. Vi är inte på nåt vis normala haha, vi ska tillåmed på fat boot camp i en stuga i skogen nästa helg, fast alla är så fina och smala!<3


Iaf, jag lever mitt liv som jag vill, är bara ung en gång i livet, och vill jag leva lyxigt, slösa pengar, ha massa hundar och vara singel så tänker jag göra det oxå! Det är det som är så bra med sthlm, här kan alla vara sig själv, och det finns utrymme för alla sorters människor.


I love my life right now och det är det enda som betyder nåt!<3

 


Kan inte ladda upp denhär bilden för många gånger, måste lära mig att göra så oxå och inte falla för alla fällor!

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards