Alla inlägg den 20 september 2012

Av Alexandra Hofman - 20 september 2012 18:31

Efter baletten mötte jag upp Missa vid plattan. Vi hade inga egentliga planer, men eftersom vi ska festa i helgen bestämde vi oss för att ta en sväng via Systembolaget och fundera över vad vi ska dricka. Ooh jag blev helt kär i stället, det är ju som alko i finland men finns massa annat gott! Så väl där blev vi så sugna på att dricka...


Nåja, vi bestämde oss för att gå till Nivå22. Det öppnar klockan 15 så vi hade tur och behövde inte vänta på att det skulle öppna. Det satt faktist andra oxå och drack, så vi var inte ensamma haha! Missa tog en shot och en cider, själv tog jag de två ciders som finns på bilden.


 

SÅå gott, allt smakar ju så mkt bättre när man inte är van att äta socker annars ;D

Kallt var det iaf, men vi drack upp drickorna och sen åkte vi hemåt faktist.

Hade ju inte precis planerat utgång utan det var bara lite spontant sådär;P

Resten av kvällen spenderar jag ensam med hundpromenader och bloggläsande!

Av Alexandra Hofman - 20 september 2012 18:17

Händelserik dag

2 danstimmar

2 cider

2 cigg


Först var jag på zumba. Orkade inte ta i lika fullt ut idag, men brukar alltid va så när jag ska träna dubbelpass, att jag sparar energin till pass nr 2. När zumban var slut sprang jag iväg när de andra skulle stretcha, jag hade en kvart på mig att ta mig till medborgarhuset för balettlektionen. Bytte om på sats och sen letade jag mig till Sensus lokaler. Jag kom i rätt bra tid faktist! Det var inte så många med, många anmälda kom inte alls!


Vi gick igenom grundläggande steg med de franska namnen. Övade på dem och balettläraren korrigerade när vi stod fel eller belastade fel. Balettläraren hade finskt namn och finsk brytning. Hon har dansat på kungliga baletten. Detta är en rätt grundläggande kurs med betoning på att få stegen rätt från början. Det är bra tycker jag, få in rätt hållning osv.


Det kändes i magmusklerna när timmen var slut!


 

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards