Alla inlägg den 23 september 2012

Av Alexandra Hofman - 23 september 2012 17:59

Nu är vi nyss hemkomna och hundarna är galet trötta! :D Vi har haft en jävligt kul helg, ska berätta lite om den här:


LÖRDAG
Eira och hennes mamma hämtade mej och hundarna på lördagen runt 12-13. Vi åkte till Norrtälje, stugan låg utanför nånstans mitt på landet så vi hade lite svårt att hitta men kom fram tillsist!

De andra åkte buss dit, de som var med förutom jag och Eira var Shelley, Missa, Maya, Angelica, Olle, Mikaela, Emma och Nina. Jag har träffat alla utom Angelica förut.


Vi började vår dag med att gå ut på en riktigt långpromenad. 7 km blev det och vi gick på skogsvägar och det var lite duggregn och vovvarna fick springa lösa, alla fyra hundar. (Jack, Mimmi, Trolla och Sasha)


När vi kom hem var Missa väldigt taggad på att supa. Så vi började dricka lite smått och sen satte vi oss vid bordet och delade på röka. Då blev det med ens fart och fläkt! Missa körde massa partytricks och svepte shottar haha. Kvällen fortskred som normalt men tog slut rätt tidigt eftersom vi inte hade med tillräckligt med alkohol.


Vi lyckades dela upp alla sovplatser och jag drack massa vatten på slutet innan jag gick och la mig. Hundarna har varit duktiga och det har vart så skönt att bara kunna öppna dörren och släppa ut dem på gården utan att va rädd för att Jack ska rymma! Nu var det ju ändå rätt nära civilisationen, men Jack är väldigt kär i Mimmi nu när hon löper så han har inte velat gå ifrån henne. Varför rymma när det finns löptik i samma hus liksom;P


 

Missas bild på Olle, Shelley och Maya


SÖNDAG

Alla var vi tråkigt sega idag. Vaknade tidigt, drack te, städade och pratade.


Sen gick vi ut till äppelträden, delade en röka och tog en flummig promenad som blev till 7 km! Hundarna kopplade denna gång och Mimmi fick stanna hemma eftersom Jack bara stannade och juckade på henne då vi var ute dagen innan. Nu gick vi längs med vägen oxå.


Jättefin höstnatur, hästar, kor, får osv. Verkligen vackert område! Fick skjuts hem på eftermiddagen med Eiras mamma igen :)



Bilder kommer lite senare, ska vänta på att nån av tjejerna laddar upp nån bild jag kan sno!<3

Av Alexandra Hofman - 23 september 2012 17:00

Stövare,denna underbara ras! Häromdagen träffade jag en man med en beageltjej på promenaden, han undrade om Jack var en finsk stövare och sånt. Kul när folk känner igen rasen! :)


Sökte på ordet stövare på blocket och det kom fram massa söta hundar! :)

http://www.blocket.se/stockholm?q=st%F6vare&cg=0&w=3&st=s&st=u&st=b&ca=11&l=0&md=th


   


Båda dessa är blandrashundar, den första valpen är ju så söööt, liknar Jack med sin stora hängande hud vid ansiktet och långa öron! Den längst ner är en 2-årig blandrashund med bl.a tollare och stövare i sig, den hade ju passat mig jättebra, perfekt färg oxå! :D Älskar stövare jättemycket, det är den bästa rasen!

Av Alexandra Hofman - 23 september 2012 15:00

 


HEJ!
Trolla heter jag!

Jag är en liten lustig hund.

På denna bilden så har jag råkat svänga ena örat utochin, ojdå hehhehe^^




 


En dag fick jag ett paket på posten!

Väldigt spännande tycker jag!

Undrar vad som är i, för paketet var större än mig själv!




 


Matte öppnade paketet och ut kom tre stora säckar hundmat!

Frågan är hur de rymdes i den lådan?

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards