Alla inlägg under mars 2012

Av Alexandra Hofman - 9 mars 2012 11:05

Somsagt har lagt in bilder från kameran nu först. Så här kommer två bilder av mig och Natu på Penkkis.

Detta internet, Telenor Stay Connected, är bra mycket bättre än Saunalahtis Mobiililajakaista. Ändå är har detta lägre hastighet. Men det går snabbare.



 

Kittycat



   

Russian nurse

Av Alexandra Hofman - 9 mars 2012 10:53

Sov lite längre idag, och oj så glad Jack blev när jag steg upp, han ville ut genast. Vi såg tre tjejer som jobbar på ett hunddagis här i kvarteret, de hade alla 6-7 hundar vardera i koppel! Coolt om man kunde göra det nån gång.


Har nu lagt in lite bilder i datorn från min kamera. Har typ inga bilder härifrån, utan bara från vasa.


  

Jack med sina vänner



 

Tripp Trapp Trull


 

Jack tittar ut på sthlms gator (och hundar)

Av Alexandra Hofman - 8 mars 2012 21:49

Idag har jag återigen gått in till Skanstull å gått i butiker. Skulle köpa modem, men Telenors butik hade inte fungerande datorer idag, så de kunde inte sälja.. Har verkligen upplevt mkt problem med telefonbutiker här.

 Nåja, köpte ett modem senare på kvällen iaf, i en annan telenorbutik.


Idag har jag och Jack gått ner till Vitabergsparken. Har ju hört att det finns en hundrastgård där, och den hittade vi rätt snabbt. Då vi kom dit satt några 20+ åringar och drack med sina hundar. Konstigt, klockan 3 på dagen. Men de gick sen. Var ganska många hundar där, massa olika raser.


Ikväll har vi oxå träffat på en hund ute på gatan, som liknade Jack, den var en blandras med lite Hamiltonstövare i sig. Jack tycker att det är jättespännande att se massor av hundar på varje promenad. Han drar i kopplet förståss, men gradvis börjar han vänja sig vid åsynen av andra hundar. Så han blir väl nog lugnare så småningom då han vänjer sig vid storstan. Har dock inte testat på t-bana med honom ännu, det får vänta lite till.


Idag har jag även varit med ut till Saltsjöbaden. Min hyresvärd har en sommarstuga där med otrolig sjöutsikt. Jack fick springa lös i skogen där. Vi var oxå på lite sightseeing, såg massor av snygga villor. Hus som varit med i tv-serien solsidan. Grand Hotell Saltsjöbaden såg vi oxå, det såg imponerande ut! I det området bor många kändisar, tex Mark Levengood och Mikael Persbrandt!


Nu ska jag se på BigBrother på tv, sen sova!  Godnatt!

Av Alexandra Hofman - 7 mars 2012 23:16

Hej! Imorse anlände vi då till stockholms vikingline-terminal, jag och Jack. Båtresan gick bra, fast Jack var lite orolig i hytten. Men han har varit så duktig nu de senaste dagarna och bara gått och lagt sig efter en stund, accepterat tillvaron och varit flexibel helt enkelt.


Då vi anlänt tidigt på morgonen till sthlm så tog vi taxi till Skanstull, där vi då hyr ett rum. Det var ju rätt tidigt så jag har hunnit med mycket städning och fixning, så nu är det mera Lexi-style över det hela. Vi har en egen ingång som leder till ett kök och från köket finns en liten sängkammare med tv. I korridoren finns två toaletter oxå.


Har vart en sväng till butiken oxå, då var hyresvärden i lägenheten så Jack behövde inte vara ensam. Senare på kvällen var vi till en djuraffär, SoFo'r Pets, som man ju hör på namnet ligger i Sofo, södermalm. Jack har nog aldrig sett så många hundar i en och samma lilla affär, så han blev helt till sig.


Har även haft en del trubbel med att skaffa internet idag, har inte lyckats :P Men har fått kunskap om det nu och tagit reda på alternativ. Så ska försöka införskaffa en sådan imorgon, en mokkula alltså, eller mobilt bredband hehe.


Ganska najs å ha alla svenska tv-kanaler i tv:n nu, speciellt tv11 där BigBrother går (: Nu lånar jag hyresvärdens dator för en sista uppdatering, ska gå och lägga mig nu nämligen. Jack är trött och lugn, han har tagit detta riktigt bra.


Av Alexandra Hofman - 5 mars 2012 16:50

Hej!

Steg upp tidigt imorse och åkte med mamma in till stan. Vi for på spinning på Lady Line. Uthålligheten hade försämrats för mig efter en veckas träningsuppehåll, eller så var det motivationen kanske. Jag var iaf sjukt trött. Tycker att jag sovit mycket på sistone, men är ännu inte helt utvilad efter sthlms-resan. Imorgon bär det av pånytt, men hinner ta sovmorgon innan iallafall. :)


Sen har jag följt med Natu till veterinären med Romeo. Han skaffade EU-pass, precis som Jack. Kanske vi sitter i Vitabergsparken eller annan park och super med hundarna i sommar hehe! Vi har även varit till hundparken med hundarna. Blir troligtvis en sväng till dit ikväll, sen ska jag bara ta det lugnt. Ha det!


 

Av Alexandra Hofman - 4 mars 2012 12:09

                   

Av Alexandra Hofman - 4 mars 2012 11:58

Hej! Steg upp kvart över sju och följde med hem till familjen. Har nu varit ut till sommarstugan och gått på isen. Jack har sprungit hur mycket som helst. Ska lägga in bilder strax. Åker tillbaka till stan imorgon på morgonen.


Har bokat resa till sverige, på tisdag. Natu ska köra ner mig till Åbo. Blir spännande att se hur det går i sthlm, men somsagt ska man inte ha för höga förväntningar. Så har inte bokat hemresan än, utan tar det när det kommer. Då är det enkelt ifall man inte trivs att bara boka en resa hem. Det var inte så dyrt heller, 36 euro för mig och hunden och en billig hytt.

Av Alexandra Hofman - 3 mars 2012 19:03

Jag är så trött! Har sovit länge idag, sen varit till hundgården. Skulle kolla på de bigbrother avsnitt jag missat medan jag befann mig i stockholm, men orkade bara se ett innan jag somnade. Så får bli att se så många jag orkar nu på kvällen istället.


Skulle egentligen farit till gymmet idag men orkade inte alls. Har sån värk i kroppen också, jobbigt. Men har inte gått upp i vikt under sthlmsresan som tur är, även fast vi ätit ute varje dag. Nåja, man hinner nog banta innan sommarn. Imorgon ska jag till ut till familjen, på landet.

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards