Alla inlägg under september 2012

Av Alexandra Hofman - 7 september 2012 20:45

Föremålet för hans intresse är söta Mimmi som löper!

Fast han vågar inte rida på henne eller så, för hon säger till, och han respekterar det för hon är äldre!

Men han går och nosar och dreglar efter henne rätt ofta, typ slickar där hon suttit haha ;P


Som tur är så är han inte alltför galen. Han äter sin mat och sover och går ut och går som han brukar, så det är inga problem! 

Kommer troligtvis inte ha Mimmi här under höglöpet, det skulle nog bli för jobbigt för stackars Jack. 


Om några månader är det Trollas tur att löpa! Någon frivillig i sthlm som vill låna en gosig tollarvalp? ;) Haha nä men det ska nog gå bra :D Jack är guld värd som meddelar mig när mina tjejer börjar löpa, är annars rätt svårt att se det på en liten chihuahuatik.


   

Av Alexandra Hofman - 7 september 2012 19:18

Har haft en riktigt bra dag idag! :) På Hot Mojon var det det nya programmet nu! Vi hade en norsk tjej som var instruktör, eller hon pratade typ en blandning av svenska och norska! :D

Det nya programmet var mera stretch än tidigare och jag tror det kan vara riktigt bra om man går på det några gånger och lär sig komma djupare i stretcherna.


Sen har jag varit hemma, gått ut med hundarna lite nu som då, ätit gott (men inte överskridit min kalorigräns;)) och kollat på top model på tv :)


   

Av Alexandra Hofman - 7 september 2012 13:15

Träffade min granne igår kväll och frågade var katterna var, eftersom jag inte sett dem på länge. 

Hennes bebis hade blivit allergisk så hon var tvungen att ge bort dem!

Usch vad hemskt om man hade djur och sen fick ett barn som var allergisk.

Tvinga skiljas från sin trogne vän man haft flera år.

Eller så ger man bort barnet och behåller djuret, hahahahhahaha. That's what I would do.

 

 

Av Alexandra Hofman - 7 september 2012 10:15

Åååh så skönt det ska bli på gymmet idag! Träningsverk efter gårdagens dubbelpass! Men idag blir det harmonisk yoga i varm sal, alltså HOT Mojo. Hoppas de byter program på passet snart, de ska göra det typ var tredje månad men än så länge har jag bara gått på ett och samma. Jaja, det är kul och skönt ändå!


 

Av Alexandra Hofman - 6 september 2012 20:38

Ojojoj vad jag varit dålig med uppdateringen idag! Har stressat och haft fullt upp hela dagen känns det som.

Var ju dubbelpass på gymmet idag, GRIT plyo och zumba. Träningsvärk i magen och låren nu! ;P


Sen hängde jag på stan en stund, och handlade mat igen. Känns som jag gör det varje dag nästan ;D


Jack har varit gnällig så har fått ta honom på lite längre promenader idag. Har oxå städat, lagat mat, det vanliga som tar mycket tid. Har inte ens hunnit läsa alla bloggar, haha!



En annan viktig sak som hänt är att Mimmi börjat löpa för ett par dagar sen! :) Spännande!


 

Skogstrollet biter alltid sönder något när man är borta, det kan vara papper, plastburkar eller vad än man har framme. Hon är så stor nu så hon kan nå saker på bordet när hon hoppar. :)

Av Alexandra Hofman - 6 september 2012 09:30

Idag på Jacks och min morgonpromenad träffade vi en fransk bulldog valp. Den var endast tre månader och väldigt intresserad av Jack. Jack hälsade på den och var glad, men tog det hela med ro. Vi slog följe och gick tillsammans hem från skogen. Det är ju bra för hundar att gå tillsammans också, och inte bara träffas när det är lekdags.


Hemma så låg en karta av Jacks fortiflex tabletter på golvet. Det var 7 tabletter kvar imorse, men nu var hela kartan öppnad och uppäten. Trolla är den högst trolige boven! Det är ett kosttillskott så det borde inte vara farligt, men man vet ju aldrig. Får hålla lite koll på henne och se om hon visar någon reaktion. 


 

Av Alexandra Hofman - 5 september 2012 15:04

Jag tycker så mycket om Jack, Stövare är en helt underbar ras, skulle vilja ha fler! I framtiden så ;P

Idag har jag varit i skogen med Jack och aktiveringstränat. Han har fått balansera på stockar och stenar,

leta godis i träd och på marken osv. Han måste ju aktiveras eftersom han ska va ensam hemma med

Mimmi ikväll, när jag och Trolla åker på valpkurs.

 

Söt bild på Jack va? ;) 
Haha näe, det liknar iofs, men sådär korta ben har han inte!

Av Alexandra Hofman - 5 september 2012 10:40

Hundarna väckte mig klockan 9, brukar alltid stiga upp då. 

Är så himla trött och svag idag! Måste komma på nåt att äta, har ju valpkurs ikväll så antar att jag behöver energi?:) 


Nej men, nu när jag inte har nån skola att gå till irl så har jag börjat känna mig vääldigt osmart. Svårt att koncentrera mig och ta in fakta. Svårt att få någonting gjort ordentligt. Lite synd att det blir så, men så får det vara. Just nu är min viktnedgång prio 1, jag sätter den absolut före högskoleprov och framtidsplaner. Sen senare kanske jag får studiemotivationen tillbaks, så då kan jag börja satsa igen. Klarar ju mig fint än så länge :)


 

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards