Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Alexandra Hofman - 9 maj 2012 21:17

   


Vi på fest. :) Nu regnar det här på Lidingö, stackars vovven som e ute. Men tror nog hon e så smart så hon kryper under någonting så hon slipper bli blöt. Hon är så rädd oxå, så hon kommer inte när man ropar :/


Helgens planer?

Tjaa, jag hade ju tre alternativ... Inte säkert hur det blir än, men iaf på lördag ska jag träffa Fredrika och Therese och gå ut.

Men kan lika gärna ta det lugnt fredagen om inget annat dyker upp. Måste ju antingen söka efter hunden fortsättningsvis, eller om hon kommit hem så ta hand om henne.

Jag skippar Sweden Rock, hittar inte dit själv haha. Men åker till Helsingfors istället när Mötley Crue spelar, och bästaste Ronja har lovat följa med! Kommer bli en kul sommar.


Kanske även åker upp till Vasa med iisa+familj i juli! Minns du det iisa, elr was it only fyllesnack? ;)

Av Alexandra Hofman - 9 maj 2012 21:00

Finally an update huh? Jag har använt min lediga tid till att springa runt i skogen och kvarteren och söka efter min chihuahua-tjej Mimmi som Jack skrämde iväg för två dygn sedan. Hon är en ganska vek hund, och Jack är en ganska påträngande ivrig hund då han ser en tjej (som han vill para sig med xD), så det gick som det gick, både mitt och Jacks fel. Första natten var värst, då ställde jag larm flera gånger och gick ut och sökte utan resultat. Vi anmälde till polisen redan samma natt hon försvann.


Efter att sen ha satt upp efterlysningar på nätet och ringt hundstallet kändes det lite bättre. Det är ju ett bra område vi bor i, så folk ringer polisen om de hittar henne. Vilken tur att jag inte valde ett billigare rum ute på blåa linjen då!! Då hade hon definitivt blivit stulen. Men jag är inte orolig över att inte hitta henne. Jag var orolig tidigare idag, men sen fick jag besked om att hon setts till på en gata i närheten så det är riktigt bra! Dock utan koppel så jag måste nog köpa ett nytt koppel innan imorn, har inga chihuahuakoppel med mig.


Jag satte på Jack hans reflex-väst och släppte lös han i skogen oxå, men han fattar ju ingenting, verkar som han redan glömt Mimmi. Dock blir han rädd när jag visslar och ropar Mimmi, konstigt...

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards