Alla inlägg den 25 maj 2012

Av Alexandra Hofman - 25 maj 2012 21:45

Har gjort lite skoluppgifter, nu e typ allt klart, bara plugga biologi-boken inför provet kvar :)

Klockan närmar sig 10, dags att gå ut på gården med hundarna. 

Imorgon ska jag handla ny hundmatssäck till Jack, den förra är redan slut fast jag köpte den för mindre än en månad sen. haha, blir dyrt detta om man tänker typ 13 gånger 500kr i året ungefär.

Av Alexandra Hofman - 25 maj 2012 18:22

Eller ja, bra på att googla?

Historia-uppgiften jag har kvar lyder:


1800 talet är de stora ideologiernas århundrande. Presentera de olika ismernas mest centrala tankar och idéer.


I förra perioden gjorde jag just en sån uppgift men i samhällslära. Hur ska jag kunna veta om det var samma på 1800-talet liksom?? ååh ja orkar inte, vill ha sommarlov nu :P


Massa plusspoäng till den som hjälper mig haha :P

Av Alexandra Hofman - 25 maj 2012 18:10

Hej!
Har varit i stan idag, och shoppat lite. Har ju inte ett enda par jeansshorts som passar längre, alla är för stora typ. Så blev  ett par shorts bl.a Dock var det massor med folk, lång kö till provrummet osv. Nåja, alla vill va ute när vädret är så bra. 


När jag kom hem låg jag ute och solade en stund, hade dörren uppe så hundarna kunde komma och gå som de ville. De har varit riktigt duktiga, Jack låg mest och tuggade på pinnar i skuggan. Fast med en historia som rymmare båda två så höll jag såklart koll på dem. Men det gick bra somsagt. :)


 

Gammal bild, var klart mycket soligare än detta :)

Av Alexandra Hofman - 25 maj 2012 12:22

 


Så härligt det var att tidigt på morgonen ta en promenad längs med Birger Jarlsgatan. Fast kanske ännu härligare att i kort klänning och utan jacka, ray-ban brillor och gassande sol vandra tillbaka den 1 km långa vägen från gymmet till t-banan. 


Jag har alltså varit på HOT Mojo på SATS Spårvagnshallarna. Härligt gym, (minus för att de inte hade nån våg i omklädningsrummet! Jag har ju ingen våg hemma utan väger mig alltid på gymmet). 


HOT Mojo är 1 timmes Yoga i 38 gradig värme. Man har med sig en stor handduk att ha på yoga-mattan. Det behövs, för svetten rinnger verkligen. Så svettig blir jag inte ens på BodyAttack, hehe ;P


För mig som inte går på yoga annars så var det väl lite svåra rörelser första gången. Går man passet några gånger tvivlar jag inte på att man lär sig rörelserna dock. Men balansen svek mig ofta under passets gång. Det var väldigt bra pass, ökade rörligheten. 


Var verkligen jättevarmt! Men absolut nånting jag vill gå igen, synd att det oftast är mellan 40-100personer på kö till varje klass, man måste alltså boka samma dag som passen blir bokningsklara för att få chans att få plats. 

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards