Alla inlägg den 12 maj 2012

Av Alexandra Hofman - 12 maj 2012 17:34

Var på Fältöversten idag, gick i butiker, men hittade inga bra skor jag kan ha ikväll. Köpte fästingborttagare iaf, och sen blev det lite mat tills imån å en glass som jag åt där. Vill inte svimma av energibrist elr nått på stan sen, fast det löser nog vodkan ;)

Haha, känns som att jag börjat på glassdieten, inte ätit annat än glass senaste dagarna ju. 


För övrigt fryser jag som attan idag. Tog ett långt varmt bad när jag kom hem. Huvudvärk har jag oxå. Dags att slänga i en ipren och sen ta itu med festbestyren. Har inte bestämt vart vi ska gå sen. Blir nog förkrök på Fridhemsplan. Så får vi se sen!


   


Önskar att det var bättre väder, är så kallt och regnigt och jag fryser :( Efterlyser doggy-walker haha. :P

Av Alexandra Hofman - 12 maj 2012 13:52

Fick ett sms imorse, Mimmi sågs på en liten gata här när igår. Hon har setts på den gatan förut oxå, är typ 150m härifrån. Nu ska jag in till stan. Jack har fått en fästing så måste köpa en fästingborttagare, glömde att ta med en sån från finland ju :P Årets första fästing nu då!


Kanske åker till fältöversten eller nått, är ju rätt nära. Ha det!

Av Alexandra Hofman - 12 maj 2012 11:30

Vi människor kan i ena ögonblicket leka och kela med vår hund, i nästa sätta i oss en hamburgare eller ta på oss en skinnjacka. Hur kan det komma sig att vi behandlar djur på så olika sätt?
Svaret är carnism, en ideologi och ett trossystem som styr våra attityder och beteende i förhållande till djuren. Detta förklarar bland annat varför vi skulle rygga tillbaka i äckel om vi skulle serveras en gryta gjord på hundkött medan många av oss glatt och med stor aptit sätter i oss en gryta med nötkött.

Låter det intressant? Djurens rätt ordnar en gratis föreläsning på Stora Nygatan 27 i sthlm den 20 maj kl 17-19. 
Föreläsningen hålls helt på engelska av den amerikanska psykologen och forskaren Melanie Joy.

 
 
 
Melanie Joy, är utbildad till psykolog på Harvard University och är disputerad doktorand i psykologi på University of Massachusetts i Boston. Hon är författare till de prisade böckerna Why We Love Dogs, Eat Pigs, and Wear Cows: An Introduction to Carnism, and Strategic Action for Animals. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Av Alexandra Hofman - 12 maj 2012 10:46

Har redan hunnit med vår sedvanliga skogsrunda på 2,5km. Men känner mig fortfarande lite sjuk sen igår, men nu håller jag på att äta både ett äpple och en appelsin, så börjar känna mig riktigt mätt. Det regnade lite smått ute, kändes kallt oxå. Usch.

 Fick för mig att skippa hundkursen idag.. Den kommer ändå inte ge oss nått annat än en trött hund inför min utgång idag. Men tränar hellre inomhus med honom och får honom trött på det viset. Onödigt att släpa med honom ut till Saltsjöbaden, nu när han nästan har börjat bli starkare än mig den senaste tiden oxå. Inge kul att träna i regnet när man e sjuk heller. Eller ja, sjuk och sjuk :D Vet faktist inte vad mitt problem är, åt ju faktist mat igår! Så borde inte va trött längre. 


Jaja. Det ska nog bli bra. Nu sitter jag i sängen å chillar å börjar äntligen må bättre. Kanske kör på helsvart outfit idag iaf, får spexa till det med rosa naglar elr nått. ;P 


Och nej, stackars Mimmi har inte hittat tillbaka. Visst, jag är kanske en oansvarig hundmorsa som går ut och festar när my baby e bortsprungen. Hade absolut kännts värre om det var Jack som var borta, men Mimmi hade jag ju bara hunnit ha en dag å inte hunnit fästa mig vid. Men visst, jag är oansvarig. Dock blir det ju inte bättre av att sitta hemma och oroa sig dag ut och dag in. + my roommate e ju hemma om Mimmi skulle dyka upp. 


 

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards